a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2017. január 8., vasárnap

Rakott krumpli krémesen... Kata féle variáció

 Szemre talán nem látszik semmi különbség az eddigi rakott krumplikhoz képest, de ízben... hmmm
Ez a variáció marad véglegesen.
Valamikor azt hittem Kata lányom az életben soha nem fog tudni főzni, mert hiába próbálkoztam, egyáltalán nem érdekelte, ráadásul főztem én meg a húga Karina is, aki kiskorától kezdve érdeklődő volt, veleszületett érzéke van a jó főzéshez, elképesztően kreatív konyhát visz már régóta, szóval Katának amit csak szeretett volna az mindig elkészült, neki semmit nem kellett ezen erőlködnie, na jó időnként a mosogatás volt a reszortja, még jó, meg az evés, mert enni szeretett, de nagyon.
Ebben reménykedtem mindig, hogy aki enni szeret az előbb vagy utóbb főzni is megtanul, pláne, ha külön háztartásba kerül. Igy is történt, készítettem neki egy receptes füzetet, az általa nagyon kedvelt ételekből szájbarágósan, azonkívül itt a blog összes receptje, és a lányom hetente többször, újabban hétvégén is egyre többször főz, egyre komplikáltabbakat és egyre finomabbakat.
Ez a rakott krumplija is egy valóságos ízorgia, nagyon finom, ezentúl én is így készítem majd.
 Hozzávalók:
6 db közepes krumpli hajában puhára főzve, majd nagyon vékonyra karikázva
6 db főtt tojás karikázva
2 fej nagy vöröshagyma nagyobb kockákra vágva
1 szál puha lángolt kolbász karikázva
1 nagypohár tejföl
2 gerezd áttört fokhagyma
só, bors
1-2 dl zsíros tejszín
reszelt sajt nagyon sok
 Összeállítás:
A hagymát és a kolbászt olajon összepirította.
A tejfölt sóval-borssal és a fokhagymával jól kikeverte.
A tejszínt és a rengeteg reszelt sajtot is odakészítette a keze ügyébe.
Egy sütőtálat a hagymás kolbász zsírjával belocsolt, majd kirakta egy sor krumplival az alját, erre jött egy sor tojás, végül egy sor hagymás kolbász, ezt belocsolta az erősen fűszeres tejföllel, majd meghintette bőven reszelt sajttal. Jött a második réteg és a többi ugyanígy ahogy az első, a végén az egészet krumplikarikákkal zárta le, erre megint fűszeres tejföl jött és a maradék reszelt sajt bőven, végül belocsolta a tejszínnel.
200 fokos előremelegített sütőben piros-ropogós állapotáig sütötte.
De ami a lényeg: a sok vöröshagyma és a sok kolbászkarika összesütött ízvilága, az erősen fűszerezett tejföl és a fokhagyma !!! ez valami olyan frenetikus ízbombát adott még hozzá, hogy észre sem vettem de pukkadásig ettem magam.
Eddig az én készítésemben a rakott krumpli minden rétegét ugyan meghintettem több kevesebb sóval és borssal, de mire összesült és ettük, mindig sótlan volt a végeredmény, akármennyit szórtam a rétegekre valahogy eltűnt menet közben.
Most mindez a tejfölbe keverve csodásan érvényesült.
És a reszelt sajt minden rétegen eszméletlen jót tett !!! no meg a tejszín is, az egész egy csodás krémességben egyesülve nagyon finommá tette.
Egyébként is nagy kedvenc mindenkor ez az étel nálunk, de így Kata módra egyenesen frenetikus lett. Ezentúl csak így fogom...


2 megjegyzés:

  1. Ma így készítem a rakott krumplit!Nagyon tetszett az ötlet!

    VálaszTörlés
  2. marti2179 remélem ízleni fog, mert nekünk nagyon :-)
    Kérlek jelezz vissza a véleményetekről, akkor is, ha negatív, és köszönöm, hogy olvasod a blogom, kérlek nézz szét a többi receptem között is, hátha találsz még kedvedrevalót :-)

    VálaszTörlés