a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2020. április 19., vasárnap

Sajtos, besameles húsgombócok tortaformában sütve...


 Sajtos besameles húsgombócok sütve...
Kicsit pepecselős étel, de megéri mert finom és laktató... és különben is, a karanténban időnk, mint a tenger...
Hozzávalók: 4 főre bőven elegendő
30-35 dkg darálthús
1 vöröshagyma, apróra vágva
3-4 gerezd fokhagyma
1 tojás
1 marék rizs
só, bors

- A szokott módon összekevertem és gombócoztam. Kicsit erőteljesebben kell fűszerezni.
Majd leveses fazékban, kb 2 liter vizet felforraltam, tettem bele 1 vöröshagymát, 6-8 gerezd fokhagymát, fél darab hegyes erős paprikát, lestyánt, petrezselymet, sót, borsot, 2 db leveskockát és egy ek házi vegetát, a legeslegvégén levesbetétnek egy marék rizst... és amikor felforrt belefőztem a húsgombócokat.
Lett egy finom húslevesem is.
Zöldségem épp nem volt, azért nem lett beletéve, különben ment volna a szokásos húsleveshez való adag.
Amikor kész lett, a gombócokat kivettem egy tálba, kicsit hűljenek.

- Közben megfőztem sós vízben 3-4 közepes nagyságú krumplit hajában, majd megpucoltam és egyforma karikákra daraboltam.

- Lereszeltem kb 10-15 dkg sajtot.

- Besamelt főztem, egy kislábasban, azaz 4 dkg vajat olvasztottam, megpirítottam rajta 4 ek lisztet és felöntöttem 2-3 dl tejjel, sóztam, borsoztam és egy maréknyi sajtot olvasztottam bele.
 Összeállítás:
Egy 18-as tortaformát kivajaztam, kiraktam az alját és az oldalát krumplikarikákkal, majd a húsgombócokat ráültettem a krumplikra, sőt, a gombócok közé is tettem krumplikarikákat.
A kimaradt húsgombócokat visszatettem a levesbe.
A formában lévőkre ráöntöttem a besamelt, elsimítottam, megszórtam a reszelt sajttal és ment a 230 fokra előmelegített sütőbe összesülni, összepirulni.
Amikor a sajt a tetején megsült, akkor egészen biztosan készen van.
Zöldsalátával tálaltam.
 Finom, laktató egytálétel, de még így is sok lett nekem, úgyhogy ettem egy adagot, a többit a kislányoméknak adtam, legalább ma nem kellett főznie.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése