a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2020. április 30., csütörtök

Krumplileves... babéros, buggyantott tojásos, tejfölös


Egyszerű erdélyi leves, Jánossy Alíz gasztroújságíró receptje
Nagyon ajánlom elkészítésre, mert igen finom.
Hozzávalók:
3-4 db krumpli kockázva
1 db vöröshagyma kockázva
3 db babérlevél, só, bors
Rántás: kevés zsiradék, 1-2 kanál liszt, pici pirospaprika
tejföl

Levesbetét: 3 db tojás /vagy amennyit szeretnénk/  sós-ecetes forrásban lévő vízben megbuggyantva és áttéve a levesbe.

A krumplit és a hagymát bő hideg vízben odatettem főni, ment mellé a babérlevél, sóztam, borsoztam, puhára főztem.
Sok só kell hozzá, mert a krumpli nagy mennyiséget bír felszívni.
Közben elkészítettem a rántást, amit a levesbe kavartam, végül 2-3 ek. tejfölt hőkiegyenlítettem a forró leveslével és összeforraltam.
Nekem kellett hozzá egy kanálka ecet, hogy savanykássá tegye a levest.

Egy külön kisfazékban felforraltam sós, ecetes vizet, amikor forrt visszavettem, hogy épp csak zizeregjen, majd az első tojást merőkanálba ütöttem, a vizet jól megkavartam, hogy örvény legyen benne és óvatosan beleeresztettem a tojást, pár percig főztem így forogva,  majd szűrőkanállal lecsepegtetve áttettem a levesbe.
A többi tojással ugyanezt ugyanígy.
Persze, hogy nem mindegyik sikerült, de sebaj, a leves élvezeti értékéből ez semmit nem vont le.

Második fogásnak császármorzsa készült, de a receptnek csak a felét készítettem, abszolút elég volt 1 főre.

Recept itt : a klasszikus recept


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése