a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. április 1., péntek

Diós bögrés sütemény




A világ legegyszerűbben elkészíthető sütije, mindent csak össze kell keverni és megsütni és finom.
Millió variációban lehet készíteni, mákkal, mogyoróval, mandulával, bármilyen gyümölccsel megszórva, frissel vagy aszalttal, de simán, csak lekvárral is nagyon jó. Univerzális sütemény.
Egyszerű, gyorsan megvan, lehet rájárni, amikor az embernek valami ehetnéke van.




1 bögre darált dió              most egy 3dl-es bögrét használtam
1 bögre cukor
1 bögre liszt
1 sütőpor
1 bögre tej
1/2 bögre olaj vagy olvasztott vaj
2 tojás
csipet só
őrölt fahéj ízlés szerint
reszelt citromhéj

egy marék egész mogyoró
egy marék aszalt sárgabarack, kicsit apróra vágva
mehet bele mazsola is

Mindent összeraktam egy tálba és jó 10 percig kevertem, majd sütőpapíros tepsibe öntöttem a masszát, de lehet vajazott-lisztezett tepsibe is, kicsit híg lesz- nem kell megijedni, tetejére szórtam az egész mogyorókat és az aszalt sárgabarack darabokat, és az előmelegített sütőben, közepes lángon kb 25 perc alatt megsütöttem, a végén tűpróbát kell végezni, ha tiszta a villa hegye, ha nem krémes, akkor már jó.
Hagytam kihűlni, lehúztam az aljáról a sütőpapírt, kockákra vágtam és tálra rendeztem, minden sort jól megporcukroztam.
Jó sok baracklekvárba tunkolva fölséges.




4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! :)) Tegnap én is diósat sütöttem (kosárkát), maradt még dióm, lehet, hétvégén el is sütöm? :))

    VálaszTörlés
  2. Ezeket az egyszerű bögrés sütiket én is nagyon szeretem! Finomak is, gyorsan és könnyen elkészíthetők és tényleg nagyon variálhatók.

    VálaszTörlés
  3. Tudjátok, én is most pucolom a spejzomat, a télre elraktározott, és megmaradt ezt-azt-amazt gyorsan elhasználom, nehogy megavasodjon, meg most látom mennyi maradék van, korábbi sütésekből megmaradt aszalt gyümi, mazsolák,mogyorók. Ilyen kis egyszerű sütikben tökéletesen fel lehet használni:-)))

    VálaszTörlés