a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. január 15., hétfő

Hétköznapi ebéd január közepén...



 Gerslis lencseleves
20 dkg lencse
1 db egész vöröshagyma
3 db babérlevél
só, bors
rántáshoz: olaj, liszt, pirospaprika
1-2 ek. mustár
egy jó marék gersli /árpagyöngy/
Semmi füstölthús, csak úgy magában lett a leves, az általam imádott árpagyönggyel elkészítve.
A gerslit külön kisfazékban főztem puhára, mivel a gerslinek jóval hosszabb időre van szüksége, mint a lencsének.
A lencsét a hagymával, babérral, fűszerekkel szintén külön egy levesesfazékban tettem oda, 20 perc alatt puha is volt, majd hozzáöntöttem a megpuhult gerslit is a levével együtt, majd az egészhez készítettem egy vékony paprikás rántást, besűrítettem, végül mustárral savanyítottam pikánsra.
Eszméletlenül finom lett.


 Áfonyás palacsintafelfújt
 Egy újságban láttam ezt a receptet, ki is téptem rögtön, mert egyszerű az elkészítése, és gondoltam ami palacsintaszerű az csak jó lehet.
Előre bocsátom, hogy annyira nem egy nagy szám, langyosan a legjobb, egy hétköznapi leves után tökéletes második fogás a családnak, vendégségre azért túl egyszerű.
De ízlett. Talán egy karakteresebb gyümölccsel, például szilvával szerintem jobb lehet. Ráadásul van itthon körtém, almám, banánom, akár mindből tehettem volna még az áfonya mellé, hogy még gyümölcsösebb legyen... mindegy, majd legközelebb.
Mint tudjuk az áfonya - én ugyan szeretem - de nem egy nagyon erőteljes ízű, aromájú gyümölcs.
Ráadásul még nem találom a mérlegemet
/sőt a tejforralómat sem, van még egy zárt doboz, talán abban lesznek/,
tehát a lisztet tenyérben mértem ki, mint a sokat sütött parasztasszonyok, akik szintén tenyérrel vagy merőkanállal már pontosan tudják mennyi az annyi.
Nos nekem is sikerült.


és akkor a recept:
4 tojás
2 ek. cukor
12 dkg liszt
1 tk. sütőpor
3 dl tej
5 dkg vaj
1 dob. áfonya fagyasztott, de kiolvasztva /kevés lett bele/
2 ek. cukor
kevés őrölt fahéj
porcukor a szóráshoz
A sütőt bekapcsoltam 180 fokra, alsó-felső sütésre.
A tojásokat szétválasztottam, majd a fehérjét nagyon kemény habbá vertem.
A sárgájákat a cukorral először habosra kevertem, majd a sütőporos lisztet a tejjel felváltva adagoltam hozzá, a szokásos jó sűrűnfolyós palacsintatészta állagúnak kell lennie.
Végül óvatosan hozzákevertem a fehérjehabot.
Fent a tűzhely gázrózsáján egy közepes tepsiben a vajat megolvasztottam, megszórtam a cukorral, kicsit hagytam olvadozni, majd rászórtam az áfonyát, kevergetve összemelegítettem, meghintettem a fahéjjal és erre öntöttem rá a habos palacsintamasszát, elsimítgattam és ment a sütőbe. Kb. 20-25 perc sülés kell neki.
Természetesen sülés közben gyönyörűen megemelkedik, öröm volt nézni, de mivel épp itt volt a gyógytornász és épp kínzott egy kicsit, pont akkor nem fényképezhettem le, majd állásában összemegy, mint az a felfújtakra jellemző.
Porcukrozva tálaltam magamnak.
Egy kellemes könnyed sütemény.
Több gyümölccsel és esetleg többfélével is, jobb lett volna.
Kicsit többet vártam, nem is tudom milyen többet, talán palacsintásabb ízt, mert inkább süteményízű, inkább piskótaízű - jó fej vagyok én is, hát mégis milyen ízűnek kellett volna lennie ? - mert azért finom volt és jólesett.
Na szóval, jószívvel ajánlom elkészítésre.



 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése