a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. január 3., szerda

Zúzaleves tejfölösen, sok zöldséggel, savanykásan...




Szeretem a zúzát és minden ételt is, ami készíthető belőle. Már többféleképpen fent van a blog receptjei között, de ez a teljesen egyszerűen megfőzött még nincs.
Íme:
 Hozzávalók:
0,5 kg kacsazúza, tisztítva, felezve, negyedelve
2 sárgarépa
1 fehérrépa
1 darabka zeller
1 db krumpli
petrezselyem / vagy tárkony
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
fél db hegyes erős paprika
só, bors,
2-3 babérlevél
2 tk. mustár
tejföl
2 tk. ecet
habaráshoz: 1 ek. liszt pici vízzel elkeverve
egy kis maroknyi eperlevél tészta / vagy árpagyöngy, de akkor a gerslit a zúzával együtt kell puhára főzni az elején !


Minden hozzávalót megtisztítottam, pucoltam és daraboltam, először persze a zúzát, majd odatettem fűszeres vízben félpuhára főni, majd kb. 1,5 óra múlva hozzáadtam a zöldségeket és azzal is főztem tovább. A végén a lisztet pici vízzel simára kevertem, majd ment hozzá a mustár és a tejföl is, majd hőkiegyenlítettem a forró leveslével és besűrítettem a levest, utoljára az eperlevél tészta került bele és még 5 percig rotyogtattam.
Ngyon finom, pikáns leves lett.

1 megjegyzés:

  1. Boldog új évet! És jó egészséget! Finom lehetett ez a zúzaleves. A lencsesalátára is sort fogok keríteni, még én sem készítettem soha, pedig már 60 is elmúltam.
    Üdv, VToncsi

    VálaszTörlés