a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. január 1., hétfő

Újévi lencsesaláta







Idén teljesen szakítottunk az eddigi szilveszteri családi hagyományainkkal...
- kivéve a tatárbifszteket, mert azt készített Katu, igaz csak 0,5 kg bélszínből, mert már ennyi is elég nekünk
- szakítottunk, mert nem volt se sült malac, se csülök pékné módra, se semmilyen sült oldalas, hanem "csak" füstölt csülkös bablevest készítettem, jó sokat, jó sűrűn, jó zöldségesen és rengeteg csipetkével.
 Ezt kívántuk, és nagyon finom lett. Több tányérral fogyott 31-én és 1-én is ebédre.
Végül a sütést teljesen elhagytuk, nem éreztünk elég kedvet hozzá, így nem lett se sörkifli, se sajtos rúd és láss csodát megvoltunk nélkülük is.
Vacsorára a tatárbifsztek volt pirítós kenyéren, lila hagymakarikákkal, ami egyenesen csodás volt.
Éjfélkor szamócás gyerekpezsivel koccintottunk és egész nap filmeket néztünk.
Szerencsére ezen a környéken olyan borzasztó nem volt a petárdázás, ki lehetett bírni, egész jól viselték az állatkáim is, egyedül Csinike bujkált egész este, talán neki vannak a legrosszabb emlékei kóborcica korából, de éjjel 1 óra után síri csönd lett és így is maradt. Onnantól nyugodtan aludhattunk reggelig.
Még soha nem készítettem lencsesalátát, mindig csak levest vagy főzeléket, szóval itt volt az ideje ebben is az újításnak és milyen jól tettem.
Ime a recept:


Hozzávalók: 2 fő részére
25 dkg lencse
1 db vöröshagyma
2 db tojás
3 szál újhagyma
1 pár virsli
10 dkg főtt füstölt tarja
kb. 2 dl majonéz
kb. 2 dl tejföl
só, bors


A lencsét megmostam és az egészben hagyott tisztított vöröshagymával bő vízben puhára főztem, ügyeltem, hogy még al dente legyen a lencse, nem szabad szétfőzni ! Ez kb. 12-15 perc főzési időt jelent. Ezekután leszűrtem, a hagymát kidobtam és a lencsét hagytam langyosra hűlni.
Egy másik edényben 2 percig főztem a virslit, majd felkarikáztam és szintén hagytam kihűlni.
Egy harmadik lábaskában pedig a tojásokat főztem keményre, majd jéghideg vízben hagytam hűlni, mielőtt megpucoltam és elfeleztem.
Egy tálba belekarikáztam a megtisztított újhagymát, a főtt füstölt tarját és sóztam, borsoztam, majd hozzákevertem a majonézt és végül a tejföllel kevertem ízesen krémesre az alapot.
Amikor kihűlt a lencse és a virsli ezeket is belekevertem, végül a felezett főtt tojások lettek a tetejére helyezve.
2-3 karika póréhagymát darabolva megszórtam a saláta tetejét.
Jól behűtöttem, tálaláskor pirítós kenyeret kínáltam mellé.
Nagyon finom saláta, megtartom a receptet.


Forrás: Nosalty, Juci/strawberry/ receptje alapján kis változtatásokkal





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése