a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 11 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 7 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 8 éves

Keresés ebben a blogban

2015. október 15., csütörtök

Almapüré, almalekvár télire...



Zöldalmafánk termése... nagyon finom, friss, ropogós, lédús...
időnként vannak évek, amikor nagyon sok a termése, eddig mindig megettük azonmód frissen,
millió féle almás ételt és süteményt, pitét, rétest készítettünk, de most először döntöttem úgy, hogy idén én bizony elteszem...


Almapüré télire

... nem a szokott módon főztem be, hanem ahogy most következik majd a leírása...
... az ötlet innen van: már elég régen, évekkel ezelőtt olvastam erről az eltevésről Vicuskánál, de csak nem ment ki a fejemből, hogy ki kéne próbálni...
és érdemes volt így, ugyanis nem annyira fárasztó, mert 3 napra eloszlott a tennivaló...



2 kg alma
70 dkg cukor
citromlé

1. nap  Az almákat megmostam, majd négybe vágtam, csak a magházat vágtam ki, a héja marad! és vékonyan felszeleteltem egyenesen a nagy befőző lábasomba.
Amikor már volt egy viszonylag vastagabb réteg az almából a lábasban, meglocsoltam frissen facsart citrom levével, meghintettem kristálycukorral bővebben és őrölt fahéjjal, majd folytattam a rétegezést, míg tele nem lett az egész lábas, a legfölső réteg a cukor volt és lefödtem.
1 éjre így kell hagyni állni, ezalatt levet fog ereszteni.
2. nap  Másnap nagylángon felfőztem, néha-néha óvatosan átkavartam, hogy ne törjem az almaszeleteket, majd 4-5 percig közepes lángon rotyogtattam, elzártam, lefödtem és megint magára hagytam másnapig.
3. nap  Megismételtem a tegnapi felfőzést, egyébként egyre szebb színe lesz az almaszeleteknek és érdekes módon tűnik el és olvad be a héj az egészbe...
- megjegyzem pont ugyanúgy van, ahogy nyáron a sárgabaracknál, ott sem veszem le a héjat soha és mire kész a forró dzsem, sehol a héj -
Amikor felforr visszaveszem tüzet közepesre és megint 5 percig zubogtatom-rotyogtatom, néha megkevergetve, itt már nem bánom, ha töri, ha pürésedik...
... közben tűzforró, mogatószeres vízben kiáztattam, kisúroltam az üvegeket, meg a tetőket, öblítettem és egy forró vizes tepsibe állítottam a lábas mellé.
Amikor letelt a főzési idő, tölcséren keresztül betöltöttem a darabos almapürét az üvegekbe, mindegyiket celofánnal takartam be, mielőtt rácsavartam a tetejét és fejre állítottam 10-15 percre, így hagytam kihűlni, majd mentek a kamrapolcra, ahol már alig van hely.
Nem is tudom a birsalmát hová fogom tenni, mert már csak az van hátra.

Ez a falatnyi adag maradt ki, amit csészébe tettem és elnyalogattam, nagyon finom ízű, édes, fahéjas almalekvárom lett.




Almafánk tavasszal, amikor teljes virágjában pompázik...


... és nyáron... teljes pompájában az öreg fa...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése