a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. október 15., csütörtök

Almapüré, almalekvár télire...



Zöldalmafánk termése... nagyon finom, friss, ropogós, lédús...
időnként vannak évek, amikor nagyon sok a termése, eddig mindig megettük azonmód frissen,
millió féle almás ételt és süteményt, pitét, rétest készítettünk, de most először döntöttem úgy, hogy idén én bizony elteszem...


Almapüré télire

... nem a szokott módon főztem be, hanem ahogy most következik majd a leírása...
... az ötlet innen van: már elég régen, évekkel ezelőtt olvastam erről az eltevésről Vicuskánál, de csak nem ment ki a fejemből, hogy ki kéne próbálni...
és érdemes volt így, ugyanis nem annyira fárasztó, mert 3 napra eloszlott a tennivaló...



2 kg alma
70 dkg cukor
citromlé

1. nap  Az almákat megmostam, majd négybe vágtam, csak a magházat vágtam ki, a héja marad! és vékonyan felszeleteltem egyenesen a nagy befőző lábasomba.
Amikor már volt egy viszonylag vastagabb réteg az almából a lábasban, meglocsoltam frissen facsart citrom levével, meghintettem kristálycukorral bővebben és őrölt fahéjjal, majd folytattam a rétegezést, míg tele nem lett az egész lábas, a legfölső réteg a cukor volt és lefödtem.
1 éjre így kell hagyni állni, ezalatt levet fog ereszteni.
2. nap  Másnap nagylángon felfőztem, néha-néha óvatosan átkavartam, hogy ne törjem az almaszeleteket, majd 4-5 percig közepes lángon rotyogtattam, elzártam, lefödtem és megint magára hagytam másnapig.
3. nap  Megismételtem a tegnapi felfőzést, egyébként egyre szebb színe lesz az almaszeleteknek és érdekes módon tűnik el és olvad be a héj az egészbe...
- megjegyzem pont ugyanúgy van, ahogy nyáron a sárgabaracknál, ott sem veszem le a héjat soha és mire kész a forró dzsem, sehol a héj -
Tehát amikor felforr az alma visszaveszem a tüzet közepesre és megint 5 percig zubogtatom-rotyogtatom, néha megkevergetve, itt már nem bánom, ha töri, ha pürésedik...
... közben tűzforró, mogatószeres vízben kiáztattam, kisúroltam az üvegeket, meg a tetőket is, többször átöblítettem, lecsöpögtettem és egy forró vizes tepsibe állítottam a lábas mellé.
Amikor letelt a főzési idő, lekvártölcséren keresztül betöltöttem a darabos almapürét az üvegekbe, mindegyiket celofánnal takartam be, mielőtt rácsavartam a tetejét és fejre állítottam 10-15 percre, így hagytam kihűlni, majd mentek a kamrapolcra, ahol már alig van hely.
Nem is tudom a birsalmát hová fogom tenni, mert már csak az van hátra.

Ez a falatnyi adag maradt ki, amit csészébe tettem és elnyalogattam, nagyon finom ízű, édes, fahéjas almalekvárom lett. Érdemes eltenni 2-3 kilót, mert télen mennyei lesz pitébe, palacsintába, tejbegríz tetejére....




Almafánk tavasszal, amikor teljes virágjában pompázik...


... és nyáron... teljes pompájában az öreg fa...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése