a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. november 23., hétfő

Sajtos pogácsa... kb. a századik variációban



 ... és mind a száz jó és megunhatatlan.


Sajtos pogi 
1 dl tej
2 dl tejföl   20%-os
20 dkg zsír   /lehet vaj/margarin is, akkor 25 dkg szükséges/
1 egész tojás
1 ek. só
1 tk. cukor
15 dkg reszelt sajt
60 dkg finomliszt
1 tasak porélesztő

Tetejére:
kenéshez 1 db kissé felvert tojás
+ még 10 dkg reszelt sajt
vagy köménymag

Ha kézzel dagasztjuk be, akkor egy nagy tálban az összes hozzávalóval összegyúrni és alaposan kidolgozni, akkor jó, amikor a tészta elválik kéztől és a táltól is, eléggé zsíros tésztát kapunk, de ilyennek kell lennie, letakarva meleg helyen duplájára kelesztettem.
Én mindig a kenyérgépben dagasztatom meg, a fentiek sorrendjében teszem a gépbe a hozzávalókat. és ott is kel a jó melegben.
Amikor elkészült akkor lisztezett deszkán kézzel széthúzogattam, könnyen adta magát a tészta, kiszaggattam /lehet rúd alakra vagdalni is, nem kötelező a kerek forma/, tepsire sorakoztattam, lekentem, majd egy részét még megszórtam csipetnyi reszelt sajttal, egy részét meg köménymaggal /imádom/.
200 fokos sütőben jó pirosra sütöttem meg.
Ez a variáció is nagyon finom, szélsebesen fogyott.

2./ Lehet úgyis, hogy a fenti hozzávalókból tésztát gyúrunk, vagy gyúratunk a géppel, kivéve a zsiradék, azaz a 20-25 dkg zsír/vaj/margarin, ezt külön kislábasban felolvasztjuk, amikor a megkelt tésztát kinyújtjuk, lekenjük bőven az olvasztott zsiradékkal, megszórjuk még reszelt sajttal ízlés szerinti mennyiségben, feltekerjük, megint összegyúrjuk és megint kinyújtjuk nem túl vékonyra, kiszaggatjuk, tepsire, lekenjük tojással, tetejét megszórjuk - sajttal, köménnyel, szezámmal, szóval amit szeretünk és mehet a 200 fokos sütőbe, pirosra sülni.
Igy is nagyon finom pogácsát kapunk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése