a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. november 17., kedd

Ropogós kacsacomb egresszósszal...



Most örülök igazán, hogy még a nyáron, előrelátóan lefagyasztottam egrest, sokat.
Ehhez a mai ebédhez egyszerűen tökéletes volt, valami mennyei finom.
Péter Jutka emlékeztetett erre az oldalán pár hete, igaz ő libacombbal tálalta, de az mindegy is, mert mindennel egyaránt jó, legyen az liba, kacsa, csirkesült, ha valaki kedveli az édes és sós ízek keveredését.
Nos én igen, nagyon.
Gyerekkoromban ettem sok-sok tál egreslevest, szószt, meg magát a gyümölcsöt, amennyi belém fért, apai nagymamámnál sűrűn volt, sok egresbokruk volt, zöld és bordós-lila ha megérett, akármilyen érett-édes volt, egy kis pikánssága mindig megmaradt, szerette mindenki a családban.


Egres szósz
kb. 25 dkg fagyasztott egres  /piszke, köszméte, ahogy tetszik/
2-4 ek. cukor
csipet só
2 dl krémes házitejföl  /most etyeki/
1 púpos ek. étkezési keményítő vagy 1 tasak tejszínpudingpor a leírás szerint

A fagyott egrest egy kis lábasban odatettem annyi vízzel amennyi épp ellepte és felforraltam.
Közben kikevertem a tejfölt a keményítővel simára.
Amikor felforrt a víz azonnal tettem hozzá a cukrot, pici sót és már kevertem is hozzá a habarást, nehogy szétfőjön az egres, pár másodpercnyi fővés bőven elég neki.
Állandóan kavargatva megvártam míg szépen besűrűsödött és egyet forrt még, már kész is.
Nagyon finom krémes állagú édesen-pikáns ízű, melegen is nagyon jó, de kihűtve is csúcs.
Nyári forróságban hihetetlen hűtőhatása van, de ilyenkor őszi-téli időszakban a legjobb melegen esetleg langyosan.

Szoktam úgyis készíteni, hogy az épp felforrt levét tejszín vagy vaníliapudinggal sűrítem be, akkor nem ilyen krémfehér, hanem áttetsző, jobban érvényesülnek az egresszemek.
Mind a kettő variációval nagyon jó.


Egres... még nyári a felvétel épp a fagyasztás előtt...



Ropogós kacsacomb... kacsazsíros áttört krumplival...
2 db kacsacomb/fő
só, bors, majoranna
1-2 ek. kacsazsír
1 dl víz

2-3 db kisebb krumpli/fő,   hajában főzve, majd pucolva és áttörve
só és a kisült kacsa forró zsírja

A combokat fűszereztem, pici zsírral és a vízzel meglocsolva betettem a sütőbe, néha megforgattam párolódás közben, majd egy bő óra elteltével a bőrös felével fölfelé lepirítottam ropogósra.
Az áttört krumplit megsóztam és ráöntöttem annyi forró kacszsírt, hogy ne tocsogjon benne, de ne is legyen száraz, úgy optimálisan a kettő között.
Annyira szeretjük, hogy el sem mondhatom mennyire, ha lehetne akkor minden másnap megennénk, szerencsére azért nem így van és nem is lehet ilyen sűrűn enni, de amikor sorra kerül, akkor mennyei élvezet a fogyasztása.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése