a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. január 25., péntek

Az idei tél utolsó tányér kocsonyája


Már nagyon rutinosan tudom a kis adag kocsonya készítéséhez a mennyiséget, mindig csak 4 tányérral készítem, így nem unom meg, ezt a mennyiséget pár nap alatt jóízűen eszem meg.
Most sikerült ízben is mindent összehozni, nagyon finom lett.
Megadom a mennyiséget, hogyha van aki szintén csak ilyen keveset készítene az tudja, miből mennyit tegyen bele.
Hozzávalók: 1- max. 2 fő részére
1 db füstölt csülök, csak a szép sovány részéből a kívánt adag, meg a főző leve fele /én 5-6 literes kuktafazékban szoktam főzni és ennek a mennyiségnek a leve/  kell a kocsonyához,
- a többi lé meg hús vagy megy a fagyasztóba tejfölösvödrökben későbbi felhasználásra, vagy bármilyen tetszőleges ételhez, pl. - leveshez, főzelékhez azonnal felhasználva.
2 db hosszában kettéhasított köröm
1 tekercs bőr
20 dkg sovány sertéscomb
1 nagy vöröshagyma
1 egész fej fokhagyma, gerezdekre szedve
1 maréknyi szemes bors
1 csapott ek só
1 ek paprikakrém hogy színe legyen majd a kocsonyalének
1 db hegyes erős paprika /elmaradhat, de én csípősen szeretem/
Tehát a füstölt csülköt megfőzöm kuktában, puhára, fűszeres lében /1 vöröshagyma, 3-4 babérlevél, 15-20 szem egész bors/. 1-1,5 óra elteltével leszűröm, fűszereket kidobom, füstölt levet félreteszem, a füstölt csülköt kicsontozom, darabolom, a kövér bőrös részeket a csontokkal együtt kidobom. A sovány részeket szétadagolom, egy része megy majd a kocsonyához, a többi tejfölös vödrökbe kerül és ráöntöm a főzőlé felét szépen elosztva, és a vödrök, a teljes kihűlés után, lezárva mennek a fagyasztóba, későbbi káposztás és babételek ízesítéséhez.

Van egy 6 literes fazekam, abba pakolom bele az alaposan megtisztított kocsonyának való cuccokat, teszem rá a hagymákat, fúszereket, paprikákat, ráöntöm a füstölt lé felét, majd még ugyanannyi vízzel kiegészítem - a fazék így tele van - és nagy lángon felforralom, ha már forr, akkor visszaveszem a létező legkisebb takarékra a lángot, épp csak zizeregjen a lé és így főzöm legalább 6 órán át, addigra az összes csont magától kicsusszan a körmökből. Elzárom a tüzet és lefedve hagyom kicsit leüllepedni, pihenni.
Majd leszűröm a levét egy másik fazékba, ami jó is ha áll egy kicsit, könnyebb lemeregetni a zsírt a tetejéről, így is marad mindig rajta.
A hagymákat, paprikákat kidobom. A körmöket kicsontozom és minden fél körmöt elhelyezek egy-egy tál aljába, erre teszem a sovány füstölt húsdarabokat, a sovány sertéshús darabokat vegyesen, majd ha zsírtalanítottam a levet, akkor rámeregetem mind a 4 tálban lévő húskupacra színültig.
Most, hogy ilyen hideg van szépen kihordtam a teraszra hűlni és dermedni, befóliáztam mindet, majd másnap mennek a hűtőbe a fogyasztásig.
Naponta megeszem 1 tányérral. Én nem szoktam sem citromozni, sem ecetezni, nem szoktam lilahagymát karikázni hozzá - sokan úgy szeretik enni - hanem csak friss puha kenyérrel enni. Hozzá jó forró citromos tea illik, egy nagy bögrével nekem.
Előfordul, hogy tartok egy nap szünetet közte, amikor is tejeskávézom vagy kakaózom fonott kaláccsal vagy vajaskenyérrel. A gyomromnak ilyenkor erre van szüksége.
Szóval ennyi elég is volt most a kocsonyából, általában így szoktam készíteni minden évben, valamikor decemberben és a rákövetkező januárban.



4 megjegyzés:

  1. Váljon egészségedre nagyon guszta! Azért még februárban is főzzél nálunk pld. akkor van kocsonya fesztivál! Mi eddig kétszer főztünk de úgy érzem nekünk is most egy ideig elég volt belőle. Mikor lesz a második műtéted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam is már kétszer volt, én is úgy érzem elég is volt most ennyi :-)
      Már megvolt mindkettő műtét az első a jobb 2017 október 11. a második a bal pedig 2018. május 10. volt. Túl vagyok rajta, sőt már járókeret nélkül jövök megyek a házban, ha valahová el kell mennem, orvoshoz, fodrászhoz, vásárolni akkor már csak egy bottal közlekedem és hála az égnek nem fáj semmim, jól vagyok. Tudod, azért nem olyan a menésem mint régen volt, soha nem is lesz már olyan, fáradékonyabb lett, kevesebb erőltetést bírnak a lábaim, de ez legyen a legkevesebb, nem akarok én már úgysem túrázni sem pedig semmi megerőltetőbbet csinálni, a lényeg, hogy az iszonyú fájdalmak megszüntek, nekem már ez maga a csoda :-) Évikém nagyon köszönöm asz érdeklődésedet, aranyos vagy nagyon :-) Remélem te is jól vagy a gyönyörű családoddal együtt, az unokáid tündéri szépek :-) Vigyázz is magadra nagyon :-)

      Törlés
  2. Anikó így látszik hogy repül az idő én leragadtam az első műtétednél ami 2017-ben volt talán az elmúlt évben nem figyeltem eléggé? Örülök hogy jól vagy, nekem most februárban lesz már 20 éve hogy volt az első műtétem a másik műtétem pedig 19 éve. Közlekedni én is bottal közlekedem azóta is ezt a magam biztonsága érdekében teszem különösen a lépcsőkre gondolok. Panaszom hála a Jóistennek nincs azóta sem.Vigyázzál magadra és köszönöm a jókívánságaidat amit viszont kívánok én is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A bot nálam is maradni fog !!! Ölellek Évikém :-)

      Törlés