a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. január 27., vasárnap

Fánkot sütöttem...

... mazsolásan, vaníliásan, édesen, narancshéjtól illatosan, isteni finom lett.
 Recept:
3 dl langyos tej
2 tojássárgája
csipet só
5 ek. cukor
2 vaníliáscukor
1 narancs héja reszelve
50 dkg liszt
1 tasak élesztőpor
5 dkg puha vaj  - a szünetben kb.10 percel később tettem hozzá
maréknyi mazsola - szintén a szünet után ment bele
Kenyérsütőgéppel dagasztattam és kelesztettem meg, majd lisztezett deszkán kézzel kihúzogattam és egy 5 cm átmérőjű pogácsakiszúróval  szaggattam ki, mindegyik közepébe lyukat fúrtam az ujjammal, még ott a deszkán hagytam letakarva 30 percig pihenni.
Bő olajat melegítettem közepesen forróra, majd minden fánkot fejjel lefelé beletéve, mindkét oldalán aranyszínűre sütöttem. papírtörlőre szedtem ki és még forrón bőven porcukroztam.
Mindenféle lekvárokkal ettük.
Habkönnyű, foszlós, lyukacsos tésztájú lett, vaníliás édes, finom benne a mazsola, kiérződött a narancshéj.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése