a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2017. március 29., szerda

Pulykanyak pöri... rengeteg sovány hús

Soha nem jutott volna eszembe pulykanyakból pörköltet készíteni, ha nem látom valamelyik Ízőrzőkben az ötletet, ráadásul akkora pulykanyakakat sikerült venni, amik igen hatalmas darabok  voltak, bárddal alig bírtam feldarabolni.
/Lehet, hogy titokban struccnyak volt ?/ :-)
Egy részéből jó kis húsleves lett rengeteg zöldséggel, a másik részéből pedig pörkölt.
Rengeteg sovány hús van rajta, mondhatom, nagyon kiadós ebéd, így köret nélkül csak salátával meg nem is hizlal, na szóval többször lesz a repertoáron párolt zöldségekkel, salátákkal és persze apró nokedlivel is naná.
Receptet nem írok, mindenki tudja, hogy kell egy pörköltöt elkészíteni, meg egy fejes salátát is :-)






7 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a pulykanyakat. Szerintem a legfinomabb húsleves őbelőle készül, legalábbis nálam a No.1. :) (Na jó, az ököruszályleves azért szintén dobogós.)
    Nagyon jó ötlet a pörkölt belőle! Legközelebb én is kipróbálom. Amúgy sem szeretjük a csirkét, a pulykát viszont igen, és a csontos husikból vannak a legfinomabb sültek, pörköltek, levesek. Köszi. :)

    VálaszTörlés
  2. Na akkor ez a pöri-kedvencetek lesz, rengeteg hús,és én is a csontosakat részesítem egyre jobban előnyben. A húslevese is finom, bár nálam a marha-tyúk-liba/kacsa-karajcsont-ból készültek vannak a top helyeken, a pulykából csak ezután jön, azonkívül még szeretem a húslevest a csirke mellcsontjából, persze egyszerre többel főzve is.
    Ráadásul ezek a nyakak hatalmasak voltak, alig bírtam a darabolással, de egy férfinek ez gyerekjáték megcsinálni.
    Szóval nagyon finom lett a pöri, igaz most nem ehettem hozzá se nokedlit, se tarhonyát, se krumplit, de ezekkel bármelyikkel tökéletes. De jó volt friss fejes salátával is :-)
    És ilyen hülye vagyok, hogyha nem látom az ízőrzőknél, magamtól nem jutott volna az eszembe, hogy pörköltöt is lehet belőle készíteni :-)
    Szóval nagyon ajánlom :-)

    VálaszTörlés
  3. Mindig veszek, ha szép vastagot, húsosat látok, de eddig én is csak levesnek főztem. :) Pedig a marhafarkat is szokták pörköltnek is, látod, nekem sem jutott ez eszembe, hogy pulykanyakból is lehetne készíteni pörit is.
    Olyan jó, hogy már van saláta... persze nokedlivel lenne az igazi, de így is tökéletes szerintem. Főleg hogy nem marad éhen az ember, és még fogy is. :) Én még nem kezdtem bele a diétába, majd talán jövő héttől. Kéne csinálnom először is egy többnapos léböjtöt, mert már megint semmi sem esik jól, mindentől kivagyok. Ilyenkor a léböjt szokott helyretenni. Asszem az epém rendetlenkedik... Szóval hajrá. :)

    VálaszTörlés
  4. Duende, épp tegnap beszélt több orvos erről a léböjtkúráról, hogy nem egészséges, nem tesz jót a szervezetnek, senki ne dőljön be azoknak akik ilyen kúrákat szerveznek drága pénzért, mert átverés, ha valaki tisztítani szeretne, egy egyszerű párnapos diéta: főtt krumpli, főtt répa, főtt zöldséges rizs, mellé lehet inni frissen facsart gyümölcsleveket, zöldségleveket, de ez csak pár napig mehet így és kész, utána fokozatosan visszatérni a normál étkezésre és vagy sportolni mellette, vagy sokat sétálni a friss levegőn, életkortól függően, meg kinek mire van igénye. Szóval elég, ha csak diétázol egy kicsit, vigyázz magadra :-)

    VálaszTörlés
  5. Anikó, én mindig magánszorgalomból csinálom, sosem fizettem be sehova. Általában egy évben kétszer szoktam, tavasszal és ősszel. Olyan 2-3-4 naposakat csinálok. Attól függően, mennyire vagyok feltelve. Ezt mindig érzem, mikor könnyebbülök meg, ezért nem fix napokat kötök ki, hanem amikor már a foglalkozás eléri célját. A böjt szerintem nagyon jó, én csak pozitív tapasztalatokról számolhatok be. Azért az nonszensz lenne, ha egy felnőtt, egészséges ember nem bírna ki 2-3-4 napot étel nélkül. Szóval az orvosoknak én nem hiszek, sokkal inkább a saját tapasztalataimnak. És azok mindig nagyon jók. Persze vannak kellementlen tünetei, ahogy tisztulunk, de azt ki lehet bírni. S például a 4 napos 3, és 4. napján már olyan energiatöbbletet és könnyűséget, elevenséget ad, hogy az elmondhatatlan. :) Szóval a böjt igenis jó. Csináltam már 12 vagy 14 naposat is, az is jó, de arra lélekben is készülni kell. :)

    VálaszTörlés
  6. Én még soha nem csináltam ilyet, olyan volt műtétek kapcsán, hogy pár napig nem ettem-ittam előtte és utána, de akkor elég volt a bajom anélkül is, szóval én max. diétáztam életemben egy párszor és kész :-) Elhiszem, hogy rutinod van már benne, de azért vigyázz magadra és túl hosszút azért ne, a 10-14 napos túlzás, persze szerintem :-)

    VálaszTörlés
  7. Hát igen, azok azért más körülmények. Akkor jó csinálni, ha amúgy jól vagy, és nyugalom vesz körül a böjt idején. Akkor nagyon jó.
    Most nem akarok ilyen hosszút csak pár naposat.:)

    VálaszTörlés