a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. január 19., péntek

Gyümölcskenyér hétvégére



 Ki mondta, hogy gyümölcskenyeret csak karácsonykor lehet sütni ?
Van egy csomó aszalt szilvám, barackom, dióm, mandulám, no meg kellett valami finomság, amit eszegethetek majd a hétvégén tejhez, kakaóhoz, így hát szépen bekevertem.
 Hozzávalók:
kb. 20 dkg aszalt gyümölcs apró darabokra vágva
kandírozott citromhéj
mazsola
dió és mandula darabokra tördelve
Tészta:
15 dkg puha vaj
5 tojás
10-15 dkg cukor
2 vaníliáscukor
25 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
1 citrom héja reszelve
2 ek. tej
Az aszaltakat, a diót és mandulát a darabolás, tördelés után lisztben megforgattam, félretettem.
A vajat, tojásokat, cukrokat kézi robottal simára és egyneműre kevertem, apránként hozzáadtam a sütőporos lisztet, végül a citromhéjat és 2-3 ek. tejjel lazítottam egy kicsit, mert túl sűrűnek találtam.
Utoljára ment bele az összes lisztes gyümölcs és mag, így nem fog lesüllyedni semmi az aljára.
Egy tégla formájú sütőedényt vajaztam, liszteztem és belesimítottam a masszát.
200 fokra előmelegített sütőben kb. 1 órát sült, majd tűpróbával állapítottam meg, hogy elkészült.
A formában hagytam 10 percig pihenni, majd tálra borítottam és hagytam teljesen kihűlni, csak ezután porcukroztam.
Nagyon finom lett, csak úgy tűnnek el a szeletek, ahogy térülök-fordulok a járókeretemmel a kiskonyhámban.
Legközelebb ischlert fogok sütni, itt az ideje, még soha nem sütöttem és nagyon szeretem azt is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése