a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. december 28., kedd

Grillcsirke tejszínes zöldségkörettel




Egy formás, helyes kis csirkét jól bedörzsöltem "sültcsirke" fűszerkeverékkel kívül-belül, plusz sóztam és borsoztam, bekentem vajjal kívül-belül, bőre alatt, majd a sütőben kb.1-1,5 óra alatt pirosra és nagyon ropogósra sütöttem, néha locsolgatva.
Jó ízű lett nagyon.



Meguntuk a krumplit és a rizst, legtöbbször ezek variációit esszük hétszámra, így most ezt a finom, párolt tejszínes zöldségköretet készítettem a csirke mellé.

1 cs. zöld ceruzabab
3-4 szál sárgarépa
1 maréknyi szárított, erdei gombakeverék
4-5 gerezd fokhagyma, apróra vágva
1-2 dl főzőtejszín
1 rudacska camping, tejszínes ömlesztett sajt
5 dkg vaj és kevés olaj

A gombakeveréket beáztattam hideg vízbe, a sárgarépákat megpucoltam, kis hasábokra vágtam, a ceruzababot csak mosni kellett, az konyhakész volt.
A fokhagymát a vaj, olaj keveréken kicsit megfuttattam, hozzászórtam a zöldségeket, felöntöttem pici vízzel, a gomba áztatólevével, a tejszínnel és hagytam párolódni, míg puha nem lett. Addigra elfőtte a leveket is, ekkor rányomtam az ömlesztett sajtot és jól összeforgattam.
Nagyon finom, jó fokhagymás ízű, illatú, krémes állagú  lett, de kiérződött a gomba, répa, bab is.
Jól passzolt a csirkéhez.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése