a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. február 27., vasárnap

Tepsis tarja



Ma olyan , de olyan finom ebédünk volt.
Finom ropogósra sült hús, krumpli, hagymakarikák, gombaszeletek, jó fűszeresen mindez és hozzá egy pohár barna sör.
Egy hete valakinek a blogján láttam, csak nem tudom kién. Elnézést kérek, de nem tudok belinkelni senkit, ugyanis nem tudom hol láttam ezt a két szót, hogy tepsis tarja, csak azt tudom, hogy akinél láttam az paradicsommal és paprikával rétegezve tette le, én így nem szeretem, így elkészítettem a saját verziómat.
Csoda finom lett.



6 szelet tarja, kicsit megklopfoltam
1 cs. fokhagymás fűszerkeverék
1 kg krumpli, vékonyan felkarikázva
4 db közepes vöröshagyma, szintén felkarikázva
30 dkg gomba, vékonyan felszeletelve
olaj, liszt, só, bors
barna sör




A hússzeleteket jó vastagon beszórtam a fűszerkeverékkel még reggel, így órákat állt a fűszerben.
Egy nagy tepsit vékonyan kiolajoztam és elterítettem benne a krumplikarikákat, erre jöttek a gombaszeletek, majd a hagymakarikák szép egyenletesen, minden réteget sóztam, borsoztam.
Egy nagy serpenyőben olajat forrósítottam, majd minden szelet húst megforgattam kevés lisztben és elősütöttem, amikor már szép pirosas kérge lett, egyenként ráterítettem a hagymarétegre.
Amikor az összes szelet már a tepsin sorakozott, a fűszeres olajat, amiben sültek egyenletesen rálocsoltam az összes hozzávalókra.
Forró sütőben, közepes lángon, fólia alatt pároltam kb. egy órát, majd a fóliát levéve lepirítottam.
A hús vajpuha, omlós belül,  ropogós kéreggel kívül, a krumpli kissé lekapott az aljára, a gomba és hagyma középen jó szaftos maradt, közben mindennek volt egy kellemesen enyhe fokhagymás felhangja a fűszerektől. Az egész tepsi tartalmát együltő helyünkben felfaltuk, annyira finom lett, majd a korona egy nagy pohár barna sör volt.
Én nem iszom alkoholt, de most megkívántam ahogy a férjem töltött magának egy pohár barna sört, annyira guszta látvány volt és egy ilyen ebédhez csúszik is, elcsábultam.




5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon fini. Szeretem a sült húsokat mindenféle körettel.

    VálaszTörlés
  2. Marika, finom volt nagyon, próbáld ki:-))))

    VálaszTörlés
  3. A számban érzem az ízét... :)

    VálaszTörlés
  4. A tarja dobogós helyen van nálam. Főleg, ha jó fokhagymás. Azért nem ártana, ha az alábbi linkre klikkelnél: http://usubufood.blogspot.com/2011/02/dij-citromhabtol.html

    VálaszTörlés
  5. Duende, nagyon finom volt, ez egy jól sikerült kreálmány:-))))


    Foddafok, jó fokhagymás volt, és megyek megnézni a linkedet:-))))

    VálaszTörlés