a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. február 8., kedd

Kakaóscsiga



A világ legjobb kelttésztája természetesen Limara receptje, annyira könnyű, foszlós, bármivel tölthető, ezt készítem, lekváros buktának, túrós batyunak, darázsfészeknek vajas-cukros-kakaós krémmel.
Megunhatatlan.


Tészta:
3,2 dl langyos tej
1 tojás
60 dkg liszt
1 tk.só
2-3 ek.cukor
2,5 dkg élesztő / most friss, rámorzsolva a liszt tetejére /
10 dkg olvasztott vaj, amit a dagasztás megkezdése után 10 perccel csorgatok hozzá

A fenti sorrendben megy minden a gépbe, ami bedagasztja majd megkeleszti. Ez időben kb.1,5 óra.
A végére lágy, puha tésztát kapok.
Amíg a gép dolgozik elkészítem a tölteléket.




Töltelék:
10 dkg puha vaj
10 dkg nádcukor
4 ek. jó minőségű holland kakaópor
1 marék mazsola

Fentieket jól kikeverem, krémesre.

A megkelt tésztát kinyújtom, amennyire csak tudom és megkenem a töltelék-krémmel, szépen egyenletesen.
A rövidebb oldalánál fogva feltekerem, mint a bejglit, két végét összenyomkodom és kétujjnyi vastagon feldarabolom, majd egy kerek sütőformába szépen belehelyezem, de szögletes tepsi is tökéletesen megfelelő.
Letakarva hagyom még pihenni, kelni 20-30 percig. Addig begyújtom a sütőt.
Jó forró sütőben, közepes tűznél /gázsütő 3-4 fokozat/ szép lassan pirosra sütöm.
A vége előtt 5 perccel mielőtt kivenném, 1 dl meleg tejet, amibe vaníliáscukrot kevertem, egyenletesen rálocsolok és még 5 percig sütöm tovább.
Amíg hűl vaníliakrémet készítek, most Oetker főzős vaníliapudingot, a tasakon leírtak szerint elkészítem és állandóan kevergetem, hogy ne bőrösödjön be.
Amikor mindkettő langyos már, akkor tovább nem bírom, muszáj megkóstolni, tehát tálalom.
A siker frenetikus szokott lenni.


5 megjegyzés:

  1. Igen belendültél a sütésbe-főzésbe! :)
    Apropó, beszéltem a répakönyvessel. Nemsoká jön egerszegre és tudom küldeni a könyvet! :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj de megkívántam! Finom, friss, foszlós kakaós csiga... A közepe a kedvencem, ahol tocsog a kakaótól :-)

    VálaszTörlés
  3. Duende,belelendültem, mert megint itt vannak a gyerekeim egy hétig, és mindig az a kérdésük, hogy mit eszünk?
    A könyvnek előre is örülök:-))))


    CViki,küldenék, de már mind megettük, olyan, de olyan jó volt, a közepe tocsogott, ha legközelebb sütsz, a kakaót,vajat, nádcukorral keverd ki, egész más dimenzió lesz a végeredmény, valami extra plusz ízt ad hozzá,mivel piszok drága én sem használom nyakra főre, de ilyeneknél muszáj:-))))

    VálaszTörlés
  4. Kakaós csigád kissé felcsigázott,
    ahogy a sodóban csendesen ázott...
    :)))

    VálaszTörlés
  5. Trendo, elhiszem, mert engem is, olyannyira, hogy a héten vissza lesz tapsolva, annyira foszlós, könnyű a tésztája, és mindegy mivel töltöd, mindennel isteni:-))))

    VálaszTörlés