a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. február 22., szerda

Könnyű vacsorák 1. Az én Caesar salátám






Ahány ház annyi Caesar saláta, az alábbi az én variációm.
Nagyon szeretjük, gyakran is készítem, főleg nyári estéken, meg télen is, amikor gyors és könnyű vacsorát szeretnénk enni.
Hozzávalók:


1 db jégsaláta, tisztítva kis darabokra tördelve /kötelező/
1 db fejessaláta, kis darabokra tépkedve a megfelelő tisztítás után /kötelező/
3-4 db közepes paradicsom, apróra kockázva  /most nem volt benne, de nyáron mindig/
1 szál póréhagyma, felkarikázva /nyáron soha/
1 db piros kápia paprika, apróra kockázva /nyáron soha/

Toast kenyérszeletek pirítva, majd átlósan megvágva, így háromszög alakú darabok lesznek /kötelező/
Fokhagyma pár gerezd, a kenyérszeletek alapos bedörzsöléséhez /kötelező/
Főtt tojás, félbe vágva  1 db/fő    /elmaradhat/

1 egész csirkemell, kis kockákra darabolva, és fél órával a sütése előtt gyros fűszekeverékbe forgatva /kötelező/
1-2 ek. olaj

Vinaigrette öntet:
1-2 gerezd áttört fokhagyma
1 ek. dijoni mustár
só, bors
1 citrom leve vagy 1-2 ek. ecet
2-3 dl olívaolaj
Elkészítés:

Egy nagy tálba halmozom az előkészített zöldségeket.
A fűszeres csirkemellkockákat erős tüzön jól átpirítom, fehéredésig, kb. 10 perc és kész.
Összekeverem az öntethez valókat de csak közvetlenül tálalás előtt csorgatom a salátára és forgatom össze vele.
A kenyérszeleteket megpirítom és tálalás előtt jól bedörzsölöm a fokhagymával.

Tálaláskor mindenki tányérjára bőven halmozok az öntetes salátából, erre szórom a pirított húsdarabokat, mellé helyezem a felezett főtt tojásokat és a fokhagymás pirítós kenyereket.
Nagyon szeretjük.
Kiváló vendégváró is.






2 megjegyzés:

  1. Bevallom neked őszintén még így nem készítettem. De eltudom képzelni hogy nagyon finom lehet. Nagyon guszta! Külön-külön mindegyiket szeretem, de nyáron mikor már jó paradicsom is van egyszer kipróbálom egy tálba téve biztos fog ízleni!

    VálaszTörlés
  2. Több próbálkozás után nekünk ez jött be a legjobban, nyáron csak paradicsommal készítem és a salátával, most azért tettem bele pórét az íze miatt, meg egy kápia paprikát, mert a paprika piros, a színe miatt. Ilyenkor én nem veszek soha paradicsomot, mert az nem olyan ízű, mint a szabadföldi nyári, amitől a saláta annyira friss és finom lesz.Ennek a salátának szerintem az a lényege, hogy nem kell sok hozzávaló bele:-))))

    VálaszTörlés