a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. március 1., csütörtök

Bableves füstölt libacombbal és zöld pogácsa






Nagyon finom, sűrű Bablevest főztem, sok zöldséggel, most füstölt libacombbal.

3 db füstölt libacomb
25 dkg pici fehér gyöngybab /az úgynevezett sóletbab/
1 adag leveszöldség /sárgarépa, fehérrépa, zeller, karalábé/
1 nagy vöröshagyma
1 egész fej fokhagyma
1 db hegyes erős paprika
15-20 dkg gersli /árpagyöngy/
só, bors
fagyasztott zellerzöld
1 ek. szárított lestyán

Először megfőztem a füstölt húst a hagymákkal /2 gerezd fokhagymát félretéve a rántáshoz/ erős paprikával majdnem puhára, majd azután tettem hozzá az előző este óta beáztatott babot és a tisztított, rövid hasábokra vágott zöldséget és az árpagyöngyöt. Amikor minden puha lett, a füstölt húst lecsontoztam / csak a hús került vissza a levesbe/ és elkészítettem a vékony állagú, fokhagymás pirospaprikás rántást és besűrítettem a levest.
Csipetke most nem készült bele, mert a levesbetétet az árpagyöngy adta.
Rendkívül finom, a zellerzöldtől és a lestyántól aromás ízű, sűrű leves lett.
Mivel sok lett, legalább két napra való, egyik nap pogácsát eszünk mellé/utána, másik nap palacsintát sütök majd hozzá.






Zöld pogácsa......  na mitől zöld ?????

Hát igen a tökmagolajtól lett ilyen a színe, és micsoda íze lett tőle!!!






A pogácsáimat és majdnem az összes kelttésztámat mindig Moha és Limara alapreceptjei felhasználásával készítem, még soha nem bántam meg, mindig csodafinomak.






1 dl langyos tej
1 dl tökmagolaj
2 dl tejföl
1 ek. só
30 dkg főtt, áttört krumpli
60 dkg liszt
3 dkg friss élesztő vagy ennek megfelelő élesztőpor
15 dkg tökmag, amit serpenyőben szárazon megpirítottam

fenti sorrendben megy a dagasztógépbe, ami jól bedagasztja és keleszti a tésztát úgy kb.1,5 óra alatt.
A dagasztás közben van egy kis szünet, akkor adom hozzá a tökmagot, amit a gép jól és egyenletesen beledolgoz a tésztába.
Amikor megkelt lisztezett deszkára borítom, kézzel húzogatom ki amennyire adja magát és kiszaggatom, tepsire rakosgatom ahol még 15-20 percig hagyom pihenni, majd lekenem tojással és a 200 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt/tepsinként pirosra sütöm.
Minden pogácsában érződik a tökmag rendkívül finom aromás íze az olajtól, no meg a pirított tökmagszemektől.
A halvány zöldes színe egyáltalán nem zavaró.




8 megjegyzés:

  1. Hú Anikó!!! Azta! Mindkettő isteni finom lehetett! :) Jó kis menü. Tetszik. :)

    VálaszTörlés
  2. Anikó, jöhetek ebédre?:))

    Megkérlek, nézzél be hozzám szeretnélek meglepni valamivel és örömet szereznél, ha elfogadnád!:)

    VálaszTörlés
  3. De jó kis párosítás!!! Szuper ebédetek volt :-)

    VálaszTörlés
  4. Lányok nagyon finom volt, mindkettő, holnap meg palacsintasütés lesz, mert jönnek a gyerekeim, ez a tökmag és tökmagolaj valami isteni találmány:-)))

    Roza benézek rögtön:-))))

    VálaszTörlés
  5. Roza természetesen jöhetsz ebédre, szívesen tálalok neked is:-)))))

    VálaszTörlés
  6. Most így este felé kár volt bekukkantani hozzád...Annyira guszta a leveskéd!

    VálaszTörlés
  7. Ha csak bableves létezne simán elélnék vele, annyira szeretem, a pogácsád pedig igazán remek.

    VálaszTörlés
  8. Krisztina látod ez a "bosszúm", mert ahányszor nálad vagyok nekem is mindig csurog a nyálam és csak nyelek, olyan isteni dolgokat készítesz és a fényképeid mesterművek:-))))

    Marika ez olyan párosítás, gyerekkorunk óta, hogy talán nincs ember ebben az országban, aki ne szeretné és ne enné szívesen:-)))))

    VálaszTörlés