a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 11 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 7 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 8 éves

Keresés ebben a blogban

2012. március 24., szombat

Salátaleves és palacsinta többféle ízesítéssel




Salátaleves rántotta kockákkal

Ez is tavaszi ízvilág és nagyon finom.
Felnőtt koromban ismertem meg - mert nálunk a családban soha nem főzték, asszem édesapámnak gyerekkorában a torkán akadt egy salátalevél, majdnem megfulladt, azóta hallani sem akart róla és ez így van a mai napig, most 84 éves - mondhatom nekem szerelem volt az első kóstolásra.
Mindegy leves vagy főzelék, hígabb vagy sűrűbb, krémesebb, csak jó fokhagymás, kapros legyen.
Napokig el vagyok vele.

2-3 fej szép saláta
1 csokornyi petrezselyem  vagy  kapor apróra vágva  /elmaradhat, nélküle is finom, de vele jobb/
6-8 gerezd fokhagyma apróra vágva

1 dl tejszín
1-2 ek. tejföl
1 ek. liszt a habaráshoz
2-4 tojás a rántottakocka feltéthez
pici olaj

A salátákat alaposan megtisztítom, leveleire szedem, a rondákat kidobom, a szépeket összefogom és késsel csíkokra metélem. Egy fazékba teszem és annyi vízzel öntöm fel, hogy szűken ellepje, rászórom a fokhagymát is és a kaprot, sózom és forrástól számítva max 10 percig főzöm.
Közben elkészítem a habarást a liszttel és tejszínnel, majd besűrítem, legvégül tejfölt is adok hozzá.
Lehet kapros, fokhagymás rántással is sűríteni, szoktam is, úgyis nagyon finom.
A főzelék ugyanígy készül, akkor fokhagymás, kapros rántást készítek egy lábasban, felengedem a saláta főzővizével, de csak annyival, hogy sűrűbb és krémesebb legyen, majd a tejszínnel és tejföllel szelidítem kissé és belekeverem a főtt salátalevélcsíkokat is.

Feltétnek külön serpenyőben, a felvert tojásokból lepényt sütök, tálra kiborítva kockázom és tálaláskor a leves vagy a főzelék tetejére szórom. Nagyon illik hozzá.




Palacsinták... lekváros, kakaós, túrós palacsinták

Nem tudok konkrét mennyiséget írni, mert szemre készítem, van egy tálam azt félig szórom liszttel, kb. 20-25 dkg a liszt, beleütök 1 db tojást, egy csipet sót, egy ek. cukrot /ez el is maradhat/ és annyi csapvízzel kavarom ki fokozatosan higítva, hogy csomómentes legyen, míg sűrűn folyós nem lesz.
MINDIG csapvízzel készítem tökéletes palacsinta lesz, hogy semmi tej és semmi buborékos víz nincs benne. A végeredmény könnyű és vékony. Én így szeretem a gyerekkorom óta.
A végén kb. 1 dl olajat is hozzáöntök és egyneművé kavarom.
Hagyom állni kicsit, hogy a lisztszemek tudjanak duzzadni, sütés előtt állítom be a végleges sűrűségét újabb adag vízzel ha szükséges.
Nagyon felforrósítom a serpenyőt és az első darab sütésénél pár csepp olajat is öntök bele, de a többi sütésénél már nincs szükség több zsiradékra, elég amennyi a tésztában van.
Nekem mindig jó vékony, lágy tésztájú a palacsintám, így szeretjük.

Van, hogy élesztőport is szórok a tésztába, a többi hozzávaló ugyanaz, legalább 30 percet hagyom kelni, finom, laktatóbb, dúsabb, picit vastagabb tészta a végeredmény.

Töltelékben sláger a lekvár, azon belül is a sárgabarack, majd a szilvalekvár, ezeket a málna, a meggy, és a narancslekvár követik.
Ez bármikor és bármilyen mennyiségben jöhet. Nem tudok annyit sütni, hogy elég legyen.
Szeretjük a túrósat is, jó krémesen, vaníliásan, mazsolásan, sok citromhéjjal.
És a kakaóst is, a kakaóport cukorral elkeverve és nagyon pici tejjel/tejszínnel kicsit krémesítve és így belekenve, feltekerve.
De a diókrémes is jöhet, rumosan, mazsolásan, csokiszósszal bőségesen nyakon öntve.
A mákos-szilvalekváros is erősen elfogadott nálunk.
A nutellás is....főleg nekem.

Sőt szoktam üresen, csak frissen facsart citromlével meglocsolva is enni, csuda finom így is.

Nagyon sűrűn készítek palacsintát, mert ez a legegyszerűbb, leggyorsabban előállítható édesség, amikor csak úgy ennénk valamit, amikor mindenki szenved egy kis valami után.



7 megjegyzés:

  1. Még sosem ettem salátalevest, de finom lehet és nagyon jó ötlet hozzá a rántotta kocka. A palacsintát szeretem, csak nem elkészíteni:)

    VálaszTörlés
  2. Trollanyu, próbáld ki 1 fej salátából, ha nem ízlik és ki kell öntened akkor sem akkora veszteség, de szerintem nagyon finom, könnyű, tavaszias leveske:-))))
    Eleinte én sem szerettem sütni a palacsintát, de mára annyira megszoktam, hogy szó nélkül neki állok, ha kell, mert én is imádom enni:-))))

    VálaszTörlés
  3. Hallottam róla, de én még sohasem ettem saláta levest. De már többször győzködtem magam, hogy ki kellene próbálni.
    A nagyanyám még zsírral főzött. Ő úgy készítette a fejessalátát - azóta sem láttam még sehol ilyet - hogy a fokhagymát megpirította a zsírban, s rálocsolta a saláta levelekre. Locsolt rá ecetet, sózta, borsozta, s ha volt, tett még rá tejfölt. Kapor nem került rá. Gondolom, ízre hasonló lehet a saláta főzelék.

    VálaszTörlés
  4. A kedvenc levesem. :) No és a palacsinta is jöhet, bármikor.

    VálaszTörlés
  5. Hobbychef amiről te beszélsz az az öntött saláta, az is nagyon finom, ilyenem is van fent a blogon, ha beütöd a keresőbe előhozza, de ez a leves más, bár hasonló ízvilágú. Ahogy Trollanyunak is ajánlottam te is próbáld ki 1 fej salátával, ha nem ízlik nem akkora tragédia kiönteni, de lehet, hogy nagyon is ízlik majd:-))))))

    Duende:-)))))

    VálaszTörlés
  6. Én főzeléknek ettem, gondolom az is hasonló mint a te leveskéd. Nagyon szeretem, levesnek is megenném!

    VálaszTörlés
  7. Krisztina persze, ugyanaz mint a leves, csak az egyik hígabb, legalábbis én ugyanúgy készítem mindkettőt csak a sűrűség más, én is imádom, még télen is szoktam egyszer-egyszer főzni, de ilyenkor tavasszal, meg nyáron ennél könnyedebb étel nincs is szerintem, már csak a gyümölcslevesek vagy szószok és milyen jól esnek, valósággal ki vagyunk éhezve a zöldre:-))))

    VálaszTörlés