a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 11 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 7 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 8 éves

Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 3., hétfő

Töltelék gombóc - pl. főzelékfeltétnek






Szeretem a töltött húsokat, a töltött dagadót, töltött csirkét, töltött csirkecombokat, sokszor készítem is, mert finom, kiadós, az egész család szívesen eszi.
Valójában a tölteléket, annak jó, fűszeres ízét szeretem nagyon, ez most egyértelműen kiderült számomra az alábbi receptnél.
Én a fentieknél mindig dúsítom a tölteléket csirkemájjal, főtt tojással, pirított gombával és rengeteg zöldpetrezselyemmel, ezek a húsokkal valami isteni ízkombinációt alkotnak a sütés végére.
Most egészen máshogy készült, szegényesebben ugyan, meg hús sincs, nem is hiányzik, de olyan finom így is a végeredmény.

Ez a mostani csak és kizárólagosan töltelékből, fasírtszerűen sütött gombóc, egyszerű, finom, kitűnő főzelékekhez feltétnek, de kovászos uborkával csak magában is ehető.
Irhatnám azt is "vega fasírt".






4-6 db száraz kenyérszelet vagy zsemle  /lehet vegyesen is/, hideg vízbe áztatva
25 dkg húsos és sima füstöltszalonna,  kis kockákra darabolva és pörcösre sütve
1 nagy fej vöröshagyma kis kockákra aprítva és a szalonna zsírján megdinsztelve
1 nagy csokor petrezselyemzöld apróra metélve
3 egész tojás
só, bors
1 csapott ek. pirospaprika

Egy nagy tálba tettem a kicsavart kenyereket és zsemléket, majd az összes többi hozzávalót is hozzáadtam, a szalonnákat és hagymát a zsírral együtt, majd jó alaposan összegyúrtam.
Közepes nagyságú gombócokat formáztam, pont mint amikor fasírtot készítek.
Egy mély serpenyőben olajat forrósítottam és szép pirosra sütöttem mindkét oldalát a gombócoknak.
Most zöldbabfőzelékhez készült feltétnek.
Csak frissen, forrón az igazi.
Finom volt, eztán gyakrabban lesz időnként hús helyett.

Forrás: Duna TV: Izőrzők c. műsora, most Domoszló és környéke, Heves megye
Jó kis műsor, minden hétköznap este 7 órától adják, ugyan nem bíztak meg a reklámozásával, de szeretem amikor egy-egy tájegység régi ételeit, receptjeit bemutatják, valahol valamelyik tv- csatornán, nem szabad  hagyni feledésbe merülni ezeket, ez mindannyiunk gasztronómiai öröksége.





7 megjegyzés:

  1. Tökéletes. Remek ötletet adtál. :)

    VálaszTörlés
  2. Micsoda jó ötlet! Én is imádom a tölteléket, de még nem jutott eszembe, hogy csak úgy "a'la natur" készítsem... Fantasztikus. Legközelebb a főzeléknél már ott fog kísérteni... :o)

    VálaszTörlés
  3. Lányok és finom, no meg egyszerű, nem kell mindig húst enni, /na jó, van benne sült szalonna és micsoda ízt ad neki/ én legalábbis bár szeretem és abszolút húsevő vagyok, de vannak napjaim, amikor jól esik nem enni:-))))
    Tényleg szívből ajánlom, mindenki úgy ízesítheti, ahogy megszokta és szereti, de ez a domoszlói változat is finom nagyon:-)))))

    VálaszTörlés
  4. Kedves Anikó!
    Nagyon szeretem a blogodat, sokat tanultam tőled. Megtiszteltetés,hogy írtál nekem. Meghatódva olvastam a soraidat,könnyeket csaltál a szemembe.
    Szeretettel üdvözöl:carpe diem

    VálaszTörlés
  5. Kedvencem a töltött csirkecomb és tarja, de a többi is jöhet, ráadásul én is külön még a húsok mellé is pakolok tölteléket mert imádom! Nálam mindig van benne csirkemáj, viszont gombát, szalonnát még nem raktam bele, jó ötletet adtál! :)

    VálaszTörlés
  6. Carpe diem KÖSZÖNÖM !!!


    Barbikám mi is annyira szeretjük, hogy én is mindig csinálok külön is a húsok mellé, de így csak töltelék gombócot most csináltam először, kell bele a sok szalonnakocka, mivel nincs hús más, az ízhatás miatt. Meg rengeteg petrezselyem kell még bele, attól is nagyon finom:-))))

    VálaszTörlés
  7. Imádom a tölteléket, nagyon!! Mindenféle változatban. Most a Tiedet is oly' szívesen megkóstolnám... :P

    VálaszTörlés