a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. december 18., csütörtök

Fasírt...




Úgy vagyok a fasírttal, ahogy öregszem annál jobban és többször kívánom és szeretem.
Fiatal koromban valahogy nem érdekelt, kicsit nehéz is volt a gyomromnak, legtöbbször elkerültem és nem ettem.
Mostanában rám jön időnként a fasírtevési roham, újabban elég sűrűn, ezért mindig kell lennie a fagyasztóban darálthúsnak, ami egyébként is egy jolly-joker hús nálunk, mert levesbe gombócnak, töltött karalábénak, töltött paprikának, káposztába, millió ételbe felhasználható évszaktól függetlenül.
És most a fasírtnak, amit tegnap krumplikörettel és savanyúsággal ettünk, ma meg a maradékot zöldborsó főzelék mellé feltétként...
... és ha még mindig marad, akkor szendvicsként estére, két szelet kenyér, vagy friss ropogós zsemle között uborka karikákkal a tetején. Egyszerűen imádom.

Tényleg csak a nagyon kezdő háziasszonyok kedvéért - no meg a gyerekeim miatt - írom ide a készítési módját, amúgyis mindenkinek van egy tuti receptje, na az enyém ez:


Fasírt

1 kg darált hús
/ a sertéslapocka a legjobb, mert kellően zsíros egy kicsit, a fasírtnak szaftosnak kell lennie, nem lehet fűrészporszerű, kóstoltam marhahússal meg pulykahússal készültet is, számomra borzasztó volt mindkettőből, az ételnek ízesnek kell lennie, szerintem, és az a fasírt esetében is, meg a többi étel esetében is csak a sertéslapocka lehet/
5 zsemle/ vagy 5 szelet kenyér vízbe áztatva
2 egész tojás
1 nagy vöröshagyma, egészen kis kockákra aprítva
3-4 gerezd fokhagyma, szintén nagyon apróra
2 púpos ek. pirospaprika
1,5 csapott ek. só
1-2 tk. őrölt bors
zsemlemorzsa a forgatáshoz
olaj a sütéshez

Elöljáróban annyit, hogy mi jó zsemlésen/kenyeresen szeretjük, majdnem fele-fele arányban a hússal.
A zsemléket/kenyereket vízbe áztatom, a darált húst az összes többi hozzávalóval egy tálba készítem, majd a teljesen elázott zsemlét/kenyeret jól kinyomkodva - de nem teljesen szárazra ! - hozzáadom és vizes kézzel mindent összedolgozok egyneművé.
A só nem tévedés !!! én ennyit adok hozzá, ugyanis a keveréket állandóan kóstolgatni kell, ha azt érezzük most épp pont jó, akkor kisülés után sótlan lesz !!! tehát azt kell éreznünk a massza bekeverése végén, hogy úristen elsóztam, na akkor lesz igazán finom ízes a kisütése után !!!!
Jó ha a massza legalább egy órát állhat a hűtőben sütés előtt, már az ízek összeérése miatt is, de persze akkor sincs tragédia, ha azonnal kezdjük a sütést.
Serpenyőben olajat forrósítok, az olajnak nagyon forrónak kell lennie, mert ha nem eléggé forró a fasírt leragad és onnantól vége, kapargatni kell és szétesik az összes, közben odakészítem a zsemlemorzsás tálat meg egy tálcát és a masszából nagyjából egyforma gombócokat formázgatok, beleforgatom a zsemlemorzsába és a végén kicsit ellapítom, majd a tálcára sorakoztatom.




Amikor kellően, tehát nagyon forró az olaj szépen belerakom, akár 6-7 darabot is, pár perc elteltével mindet megfordítom és a másik oldalukat is pirosas-barnára sütöm, és így tovább a többit is.
Papírtörlővel bélelt tálba szedem, ami felszívja a felesleges zsiradékot.

Frissen, forrón is nagyon finom, legjobban zsíros törtkrumplival szeretem, télen hordós savanyúsággal, nyáron zöldsalátával vagy paradicsom salátával, de én kifejezetten szeretem hidegen két szelet kenyér között is és mellé sós vizes uborkát harapva, reggelire vagy vacsira.

Köret: zsíros törtkrumpli


4-6 db közepes krumpli, amit hámozok, kockázok és sós vízben puhára főzöm, leszűröm, visszateszem a kimosott forró lábasába, amiben kifőztem, meghintem petrezselyemmel és a forró fasírtos fűszeres olajjal meglocsolom, amiben a hús sült, ettől a krumpli is finom ízes lesz, ha szükséges utánsózom.

Zöldborsófőzelék  részletes receptje  itt




2 megjegyzés:

  1. A fasírt nálunk is kedvelt, kerülök-fordulok aztán én is csinálom, mert valóban más-más körettel vagy kenyérrel, savanyúsággal is nagyon finom. De azon nagyon meglepődtem, hogy ilyen sok zsemlét raksz bele. Én fél kg húsba csak maximum 2 db zsemlét rakok, húst akarunk enni..

    VálaszTörlés
  2. Mi nem, mi nagyon zsemlésen szeretjük és jól fűszerezve.
    Különben mi is szeretjük a húst, nagy húsevők vagyunk, de a fasírtnál meg így sok zsemlével:-))))

    VálaszTörlés