a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. december 27., szombat

Narancstorta... tejfölkrémes gyümölcsös...



Narancsos tejfölkrémes... nagyon finom... jólesően hűsíti szegény meggyötört gyomrunkat a sok-sok zaba és finomság után...
Nyáron is rendszeresen fogom készíteni, ugyanis eperrel, málnával, szederrel, de a barackokkal, sőt szőlőszemekkel is tökéletes lesz....
Recept a NOSALTY-ról van, pici változtatással, ugyanis az eredeti receptben sütni kell egy piskótalapot, amit aztán kockára vágva kell felhasználni, de én nemes egyszerűségből, meg azért, mert holtfáradt voltam már, babapiskótát használtam. Nem rontotta el, sőt.
A receptet az eredeti szerint írom ide.


Narancsos tejfölkrémes torta...

Tészta:
3 egész tojás
10 dkg cukor
20 dkg liszt
1 tk. szódabikarbóna

A tojásokat és a cukrot habosra keverni kézirobottal, majd fakanállal hozzá a szódás lisztet egyneművé, sütőpapíros tepsibe teríteni és 180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt megsütni, amikor kihűlt nagyjából 1,5 x 1,5 cm-es kockákra kell vágni.
Na én mindezt kihagytam, babapiskótát használtam kb. 20-25 darabot, de lehet, hogy kevesebb volt.

Töltelék:
3 darab narancs hámozva, szeletelve
1 doboz darabolt ananász, levétől lecsepegtetve
1-2 db banán karikázva

Egy kerek /28-as/ tortaformát kívülről körbefóliáztam, majd a belsejét kiraktam a narancskarikákkal, természetesen a nagyjából egyformákat tettem az oldalára, az aljára már nem egészen, ugyanis ez fog látszani a végén a kiborításkor.... és szép látványnak kell lennie.
a többi gyümölcsöt egy tálba összedaraboltam.


Krém:
1 egész vödör, 900 gr. 20%-os tejföl
20 dkg cukor
1 ek. vanília aroma, vagy 2 tasak vaníliáscukor
2 tasak zselatinfix.....  5 dkg porzselatint írt az eredeti recept, pici vízzel felfőzve, de nem forralva ! és úgy használni a leírás szerint, de én most csak 1 tasak zselatinfixet használtam, mert az is 5 dkg porzselatinnak felel meg, de kell bele tapasztalatom szerint a 2. tasak ! is,
én személyszerint jobban szeretem a zselatin fixet, mert azt nem kell felfőzni, hanem közvetlenül keverhető a krémhez. Tökéletes állagot biztosít a krémnek.

A tejfölt egy tálba borítottam, majd a cukorral annak oldódásáig kikevertem simára kézirobottal, egy kisebb tálkába kivettem pár kanállal a cukros tejfölből és ehhez kevertem a zselatinfixet simára, nehogy csomós maradjon, majd ezt a kis adagot adtam hozzá a nagy adaghoz és már megint a kézirobottal egyneműsítettem.



Összeállítás:

Először is a már kirakott narancskarikákra kanalaztam a krémből annyit, hogy ne látszódjanak ki, tehát lepje el, erre / szórni a tésztakockákból/ vagy mint én most, a krém tetejét kiraktam babapiskótával és rászórtam egy rétegben a gyümölcsdarabokat, erre megint annyi krémet meregettem, hogy teljesen befedje, megint tésztakockák ill. babapiskóták, gyümölcsdarabok, krém.... és így tovább amíg csak tart a hozzávalókból, legfölülre krém kerül.
a tetejét is befedtem fóliával külön, majd az egész formát megint körben, holott kívülről már volt rajta egy réteg, de hogy abszolút stabil legyen és mehet a hűtőbe minimum 1 éjre, én persze most kiraktam a teraszra, az ablakpárkányra, mivel megjött a nagy hideg, a kertalján farkasok vonyítanak nálunk már....
Másnap minden fóliaréteget lehántva, meleg késsel körben igazítottam egyet rajta, egy nagy tálat rászorítva egy hirtelen mozdulattal átfordítottam, simán kijött a formából.... íme....



...azért a képen látszik, hogy lágy, gyengén rezgős, azaz elbír 2 tasak zselatinfixet is, de az íze frenetikusan friss, narancsos, gyümölcsös, hiszen minden gyümölcs nyers benne...
nagyon finom... én az enyémre kanalaztam egy kis tejszínhabot is, mert falánk vagyok, de anélkül is teljesen tökéletes... különösen jóleső a gyomornak a nagy trakták után...
... na majd jön a nyári gyümölcsökkel is....





2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, a mi gyomrunknak is jót tett volna, mert igencsak teletömtük, de tényleg...

    VálaszTörlés
  2. Igen, pont ezért nagyon kellemes, azt hiszem szilveszterre is elkészítem, csak most málnával és eperrel, úgy ahogy van fagyottan fogom beleszórni, kíváncsi vagyok rá így is, szerintem jó lesz. Mindenképpen kipróbálom:-)))

    VálaszTörlés