a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. augusztus 7., kedd

Mikor, ha nem a legnagyobb hőségben

A sok könnyűség után már alig vártam ennek a kicsit komolyabb menünek a megfőzését, hiába vártam a lehűlést, még egy darabig nem jön, így nekiugrottam, mert ezt az ételt mindennél jobban szeretem.
 Húsleves... kacsaszárnytőből, kacsazúzával és sok zöldséggel...
4 db elég nagy szárnytövet, ami jó húsos volt, a kellő tisztítás után, nagy adag leveszöldséggel bő 2 óra alatt puhára főztem. leszűrtem. Egy kevés leveslében kifőztem a töltelékgombócokat, öntöttem hozzá még a levesből, így még 2 napra lesz levesem, a többi leveslével megfőztem a rizottót a ludasoshoz jó szottyosra, mert az úgy finom, ebből is van kb. 2 napra való.
Kicsontoztam a húst, a bőrökből egy keveset kapott Falatka, meg cicuk is, mert szeretik, a többit kidobtam, mert a kásába csak a sovány hús megy, meg a zúza, és persze az összes zöldség.
Csodálatos egy étel.
Levesbetét... most először, töltelék gombócok, gombásan, petrezselymesen.
Vidéki blogokon láttam ezt az ötletet, hogy az amúgy töltött húsokhoz, csirkéhez, tyúkhoz készített sima tölteléket, gombócként húslevesbetétként is használják. Persze, hogy muszáj volt kipróbálnom.
Hozzávalók:
2 zsemle áztatva
2 egész tojás
1 vöröshagyma apróra kockázva
1 gerezd fokhagyma szintén apróra
10 dkg gomba darabolva /most konzervgombát használtam, levét leöntöttem/
1 db főtt tojás apróra kockázva
só, bors
petrezselyem
Megdinszteltem a hagymát, a fokhagymát, ment rá a gomba, összepirítottam, sóztam, borsoztam, petrezselymet szórtam rá, majd kihűtöttem, ezután összekevertem az áztatott és jól kinyomkodott zsemlékkel, ráütöttem a két tojást és jól elkevertem, ezekután kevertem hozzá a főtt tojás kockákat is.
Ha kissé lágy lenne a massza, keverjünk hozzá egy kevés zsemlemorzsát, olyan állagúnak kell lennie, legalábbis hasonlónak, mint a grízgaluska állagnak.
Forró leveslében gombócozva kifőztem, de lehetett volna evőkanállal is kiszaggatni, hosszúkásabb formára.
Eddig csak sütve ettük ezt a tölteléket sültek mellett, ropogós kérget pirítva rá,  azt kell mondjam, hogy finom levesben főzve is, igaz ide erősebben kell egy kicsit fűszerezni, de hát ez nem probléma.
Ízre nagyon finom és abszolút passzol a húsleveshez.
Magyarország egyes tájegységein sűrűn használják húsleves betéteként.

Ludaskása recept... kacsaszárnytőből és kacsazúzával, sok zöldséggel.


... és van még egy kevés zöldbabfőzelékem is, majd valamikor közbeszúrom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése