a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. augusztus 19., vasárnap

A hosszú hétvége ételei... csak semmi faxni !

Gyorsan elment ez a nyár, pedig azt hittem amikor hazaszabadultam a műtét után, hogy végre jön egy hosszú, nyugodt nyár. Ez így is lett, nyugodt volt, csak nem hosszú. Valahogy iszonyú gyorsan vágtat az idő... nem tudom hová, és nem lehet lassítani.
És akkor már megint itt vagyunk a nyár végén, nekem az augusztus 20-i hosszú hétvége mindig a nyár végét jelentette és nagy családi ünneplést is egyben.
Valamikor ilyenkor ünnepeltük a férjem szülinapját nagy kerti partival, grillezéssel, még csak 65 éves lenne...
Ma már csak szolidan töltöm ezt az időszakot, emlékezéssel, szép csöndesen, semmi vendégeskedés, ma már csak egy átlagos hosszú hétvége, és a nyár vége.
Olyanokat sütök főzök ilyenkor, amiket szeretek, amiket a gyerekeim is szeretnek.
Marhahúsleves... lábszárból, velőcsonttal, sok-sok zöldséggel, eperlevél tésztával
Húsos makaróni... jó tejfölösen, sok reszelt sajttal
 
Lecsó... idén már sokadszorra, mert imádom
 
Szilvásgombóc... hatalmas kedvenc
 
... és végül, de nem utolsósorban...
 Pogácsa... gyorsan, dagasztás és kelesztés nélkül... receptet innen vettem...
Az én receptem egy picit eltért, de nem nagyon, az eredetitől.
Hozzávalók:
50 dkg liszt
1 tasak élesztőpor
1 ek. só
1 tk.cukor
25 dkg vaj
25 dkg reszelt sajt
2 dl tejföl /20%-os/


1 tojás felverve a kenéshez
kömény a tetejére
Elkészítés:
A fenti sorrendben összeraktam mindent, összemorzsoltam és összegyúrtam, könnyű, lágy, de nem ragacsos tésztát kaptam. Lisztezett deszkán azonnal kinyújtottam kb. ujjnyi vastagra, kés fokával berácsoztam, lekentem, meghintettem köménnyel és kiszaggattam, mindegyiket a két tenyerem élével kicsit sodortam, formáztam. Vékonyan olajozott tepsire sorakoztattam viszonylag közel egymáshoz.
200 fokos sütőben alsó felsőn 30 perc alatt sült meg.
/Egy tepsit 180 fokon légkeverésen sütöttem és az is 30 perc alatt sült meg az én villanysütőmben/.
Cakli-pakli 1 óra alatt készen voltam, hihetetlen gyorsan megvolt a friss, forró pogácsa ezzel a módszerrel. Köszi Gabriella a receptet. Megtartom.




4 megjegyzés:

  1. Nagyon finomakat foztrl megint Aniko draga!
    Mindegyiket szeretem, de nagyoooon!
    Foleg most a szilvasgombocra faj a fogam!
    Pusssz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Jucikám, adnék szívesen belőle, ha közelebb lennél :-) Ölellek :-)

      Törlés