a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. november 10., szombat

Csöndes délután... és kerek almás pite




 Délutáni csöndes szunyóka...

Falat kint a kertben, ellenőrzése alatt tartja az egész környéket, minden arrajárót természetesen megugat, ha épp nem jön senki, akkor napozva hever a teraszon.

 Almás pite, kereken, rácsosan
Hozzávalók:
Tészta:  2 db kerek pitére való tésztamennyiség az alábbi
30 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
20 dkg vaj
10 dkg cukor
1 egész tojás
csipet só
1 ek. sűrű joghurt
kis maréknyi gríz


Töltelék:
1 nagyobb üveg almalekvár
1 cs. tejszínpudingpor
őrölt fahéj
kb. 5 dkg birsalmasajt kicsi kockákra darabolva
maréknyi mazsola
Elkészítés:
Először a tölteléket csináltam meg, hogy tudjon hűlni. Nem volt kedvem almát reszelni, viszont van pár üveg almalekvárom, illetve inkább dzsem, mert van benne darabosan is alma, nagyon finom.
Tehát az üveg almalekvárt lábaskába töltöttem és felmelegítettem, közben a pudingport egy kevés vízzel simára kevertem, amint a lekvár elkezdett rotyogni azonnal beleöntöttem és állandó keverés mellett hagytam besűrűsödni, meghintettem fahéjjal, beleszórtam a kockázott birsalmasajtot és a mazsolát, jól elkevertem és félretettem hűlni.
Összeállítottam a tésztát, a lisztet összemorzsoltam a vajjal, majd ment hozzá a többi és összegyúrtam, kellett hozzá egy kanálnyi sűrű joghurt is, amikor már szép sima, nyújtható lett betettem a hűtőbe 30 percre.
Amikor nyújtani készültem derült ki, hogy ez a mennyiségű tészta kettő darab kerek pitére is bőven elég, tehát elfeleztem, az egyikből lett ez az almás, a másik pedig ment vissza a hűtőbe fóliába csomagolva, majd meggyes kerek lesz belőle.
Tehát a tésztát kinyújtottam kerekre és beleigazítottam a bőven kivajazott füles, fém sütőtálba - azért ebbe és nem a kerek gránit piteformámba, mert ez nagyobb átmérőjű, bőven kellett is - kis peremet is húztam fel az oldalára, megszurkáltam villával, majd meghintettem pici grízzel.
Beleborítottam a már kihűlt tölteléket - ekkor látszott, hogy bizony kellett a nagyobb sütőforma - elegyengettem, elsimítottam, a maradék leeső tésztákból gombócot gyúrtam, kinyújtottam és derelyevágóval csíkokat metéltem, igyekeztem szép pofásra elhelyezni a rácsokat, viszont elfelejtettem lekenni tojással.
190 fokra előmelegített sütőbe tettem 25 percre, majd még 10-15 percre légkeverést is kapcsoltam rá ami,  gyönyörű aranybarnára pirította. Hagytam teljesen kihűlni, csak akkor porcukroztam és vágtam egy cikket magamnak, mennyei lett. 
Holnap jön a meggyes kerek.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése