a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. november 11., vasárnap

Libasült és meggyes pite... hiszen ma Márton napja van

Kedves népszokásnak tartom ezt a libázást ezen a napon, teljesen beépítettem pár év alatt a családi szokások közé, ma már mindnyájan várjuk, tartjuk és boldogan esszük, mert nagyon szeretjük is a liba /kacsa/ minden formáját.
 A szokásos sült libacomb ebéd, párolt fehérkáposztával, velesült krumplival, fűszerezése csak só, bors, majoranna, a libához nekem nem kell más. A részletes receptek megtalálhatóak jobbra lent, a Receptek címszó alatt... úgymint a sütés, a fűszerezés, a káposzta dinsztelése... stb.

Meggyes pite, kerek, rácsos
Hozzávalók: a tegnapi almás tésztájának a másik fele
Tészta:  2 db kerek pitére való tésztamennyiség az alábbi
30 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
20 dkg vaj
10 dkg cukor
1 egész tojás
csipet só
1 ek. sűrű joghurt




Töltelék:
1 nagyobb üveg meggybefőtt
1 cs. tejszínpudingpor


 Elkészítés: Ugyanaz, mint az almásnál, de azért ide is kiírom...
Először itt is a tölteléket csináltam meg, hogy tudjon hűlni. A meggybefőttet levével együtt lábasba öntöttem, felforraltam, majd a tejszínpudingport kevés vízzel kikevertem és besűrítettem a meggyet, cukrot direkt nem raktam hozzá - modván a befőtt úgyis édes - de azért kellett volna, elbírt volna 1-2 kanálnyi cukrot az én ízlésemnek.
A tészta még tegnap készült, így:
Összeállítottam a tésztát, a lisztet összemorzsoltam a vajjal, majd ment hozzá a többi és összegyúrtam, kellett hozzá egy kanálnyi sűrű joghurt is, amikor már szép sima, nyújtható lett betettem a hűtőbe 30 percre.
Amikor tegnap az almáshoz nyújtani készültem derült ki, hogy ez a mennyiségű tészta kettő darab kerek pitére is bőven elég, tehát elfeleztem, az egyikből lett tegnap az almás, a másikból meg ez a meggyes, a tészta tegnap óta nagyon jól érezte magát a hűtőben.
Tehát a tésztát kinyújtottam kerekre és beleigazítottam a bőven kivajazott fehér gránit pitesütő tálamba, itt is kis peremet húztam fel az oldalára, megszurkáltam villával.
Beleborítottam a már kihűlt meggyes tölteléket, elegyengettem, elsimítottam, a maradék leeső tésztákból gombócot gyúrtam, kinyújtottam és derelyevágóval csíkokat metéltem, igyekeztem szép pofásra elhelyezni a rácsokat, viszont megint elfelejtkeztem a tojáskenésről, de a mellékelt ábra szerint nem is olyan fontos az, anélkül is szép lesz a pite, jó, nem fényes, hanem matt a rácsozat, na és, attól még elfogy.
190 fokra előmelegített sütőbe tettem 25 percre, majd még 10-15 percre légkeverést is kapcsoltam rá ami,  gyönyörű aranybarnára pirította. Hagytam teljesen kihűlni, csak akkor porcukroztam és vágtam egy cikket magamnak, hát ez is mennyei lett. 
Legközelebb jön a mazsolás citromhéjas túrós, és a másik tésztagombóchoz pedig a körtés mazsolás töltelék, mert ezeket is szeretem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése