a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. június 25., hétfő

Spanyol omlett salátákkal



Még régebben láttam ezt a receptet Duendénél, és azóta készülök az elkészítésére.
Gyors, egyszerű, tökéletes ebéd lett mára 4 fő részére, mivel esik az eső, de legalább vége a kibírhatatlan kánikulának egy időre, álmosítóan borult az égbolt, időnként zuhog, ezért nekem az ég- világon semmihez sincs nagyobb kedvem, mint egy jó könyv olvasása.
Viszont ennél gyorsabb ebéd talán még csak a lecsó. A héten az is sorra kerül.
Amíg meleg volt senki nem volt éhes, könnyű levesekkel, salátákkal, gyümölcsökkel, fagyikkal elvoltunk.
Ahogy hűvösebbé vált a levegő mindenki egyszerre érdeklődni kezdett valami komolyabb után.
Hát ez kerekedett ki mára.

4 db közepes újkrumpli, vékony karikára szeletelve
2 fej főzőhagyma  /az egyik lilahagyma/,  félkarikára metélve
8 db tojás
2 dl tej
só, bors
olaj

Egy serpenyőben kevés olajon, az összekevert krumplit és a hagymát odatettem fedő alatt párolódni, közben sóztam. Amikor már puha lett minden hagytam, hogy jól lesüljön, lepiruljon az alja és félretettem kicsit hűlni.
Egy nagy tálban felvertem a tojásokat a tejjel és sóval, borssal, majd belekevertem a már nem tűzforró, de még meleg hagymás krumplit.
Egy másik serpenyőt jól felforrósítottam kevés olajjal és beleöntöttem az egész masszát és megsütöttem annyira, hogy összeálljon de még lágy maradjon.
Lilahagymás paradicsomsalátával és görögjoghurtos-fokhagymás uborkasalátával ettük.
Nagyon finom, kiadós, gyors ebéd sikeredett.
Biztosan rendszeresen szerepelni fog nálunk, ízlett mindenkinek.


 Paradicsomsaláta

2 fej lilahagyma, vagy sima vöröshagyma, nagyobb kockára vágva
1,5 kg paradicsom szintén nagyobb kockára
Egy tálba szórom a hagymát, jól megsózom, majd erre jönnek a paradicsomok felkockázva, apróra vágott petrezselyem és a szokásos kb. 2 dl cukros, ecetes vizet elkészítem, amit ráöntök, borsozom és a hűtőben hagyom összeérni.



Uborkasaláta

2 db kígyóuborka vékonyra gyalulva
2-3 gerezd fokhagyma, áttörve
1 cs. friss petrezselyem apróra /el is maradhat/
só, őrölt bors, kevés pirospaprika
joghurt vagy zsíros tejföl /20%-os/

Egy tálban összekeverem a fokhagymával, petrezselyemmel, sózom, majd szintén kb.2 dl cukros, ecetes lével leöntöm, kevés pirospaprikát és borsot hintek a tetejére és a hűtőben hagyom összeérni.
Tálaláskor annak aki kéri görögjoghurtot kanalazok az adagjára.


Utóirat: estére maradt egy pici adag, jól átsütöttem, lepirítottam, mondhatom fölséges volt, ropogós kérget sütöttem rá, valami isteni volt minden utolsó darabkája is.

7 megjegyzés:

  1. Egyébként is éhesen jöttem hozzád, de ahogy megláttam a fotókat és elolvastam a receptet, még éhesebb lettem... :P Tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Izgalmasan hangzik. Tojás még nem ettem ilyen krumplival. Jó szaftos az biztos. Szerintem szeretném! :o)

    VálaszTörlés
  3. Ma az Apukám is megéhezett...
    Finom ebéd és laktató, ugye?

    VálaszTörlés
  4. Lányok nagyon finom, férfias kaja, kiadós, akár reggelinek is, ha tudjuk estig nem jutunk ételhez valami miatt, de ebédnek sőt vacsorának is, de akkor késői lefekvéssel. Akinek paraszti gyomra van /nekem pedig egyértelműen iiigen/ annak nagyon-nagyon ízleni fog. Próbáljátok ki, a férfiak imádni fogják:-)))))

    VálaszTörlés
  5. Örülök hogy ízlett Anikó! :)

    VálaszTörlés
  6. Mikor gyerekek voltunk anyukám csinált hasonló krumplis tojást és imádtam! Párszor itthon is készítettem, de már régen nem jutott eszembe!! Azt hiszem ezt viszem magammal! :) Lévén tojásrajongó vagyok! :))

    VálaszTörlés