a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 11 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 7 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 8 éves

Keresés ebben a blogban

2014. szeptember 4., csütörtök

A levesbetét.... sajtgombóc... tárkonyos, tejszínes ragulevesben...



...még tart a festés, de a ház nagyja készen van, már csak a nappali van hátra, és akkor jöhet a nagytakarítás... elegem van, őrületes a rumli, az ide-oda pakolás, szegény cicukáim és Fali sem értik, hogy mi van, mi ez a káosz, időnként tüsszögnek a portól, bár minden ablak tárva-nyitva, pont ezért.
Szerencsére az idő is megjavult, kellemes meleg van, süt a nap... vajon meddig....
Főzni legalább tudok nyugodtan, ezért is készült ez a nagyon finom leves a különleges betéttel....


Tárkonyos tejszínes raguleves sajtgombócokkal

1/2 kg sovány sertéscomb kis kockákra darabolva
1 nagy fej vöröshagyma kis kockákra
2 sárgarépa karikázva
2 fehérrépa karikázva
1 cikk kelkáposzta
1 kis darab zeller kis kockákra
1 karalábé kis kockákra
1 ek. zsír
tárkony
lestyán
1 ek. ételízesítő azaz vegeta
só, bors
tejszín

Lepirítottam a húst kevés zsiradékon, majd ment hozzá a zöldség meg a vöröshagyma, amikor kellően összedinsztelődtek felengedtem annyi vízzel amennyi levest szerettem volna készíteni - jó sokat - hozzátettem a fűszereket, sóztam, borsoztam és puhára főztem.
Közben elkészítettem a sajtgombócot.


Sajtgombóc... a levesbetét
/az ötlet a netről van, de nem tudom honnan, kitől, ezért elnézést kérek, hogy nem tudom ide kiírni/

10 dkg reszelt sajt, bármilyen lehet, ki mit szeret, én trappistát reszeltem
5 dkg liszt
1 tojás
só, bors

A hozzávalókat összedolgoztam, majd amikor a leves majdnem kész volt, teáskanálnyi adagot vizes kézzel meggömbölyítettem és ment a levesbe, amikor az összes benne volt akkor öntöttem hozzá bőven a tejszínt is, amitől jó krémes lett az egész.
Kb. még 10 percet összefőztem és kész is volt.
Nagyon finom lett, illik minden zöldséges leveshez és nemcsak tejszíneshez, hanem pirospaprikáshoz is, szerintem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése