a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2017. február 6., hétfő

Rátaláltam egy klassz köretre... a karfiolrizsre

 A facebookon szörfözgetve akadtam rá erre a klassz kis köretreceptre itt, anélkül, hogy érdekelne a paleokonyha, mint olyan, mert nem, de az ilyen jó kis zöldségköreteket viszont nagyon kedvelem.
Én a mértékkel, de mindent enni hívő vagyok, ezen belül is mindig, kivétel nélkül a szezonális és idehaza termett zöldségek, gyümölcsök és tenyésztett állatok húsának nagy hirdetője és előnyben részesítője vagyok.
Karfiolrizs
1 kisebb fej karfiol
1 kisebb vöröshagyma vagy póréhagyma, de jó 2-3 szál újhagyma is
1 ek. olaj/zsír/vaj, bármelyik lehet
só, bors


A karfiolt rózsáira szedtem, sőt még azokat is feleztem, és szűrőben bő hideg vízzel megmostam, lecsepegtettem majd késes aprítóban rizsszem nagyságúra aprítottam.
A hagymát zsiradékon megdinszteltem egy jókora serpenyőben, sóztam borsoztam és hozzákevertem a karfiolrizst, picit átforgattam és együttpároltam egy rövid ideig, mert alapjáraton ropogósra szerettem volna a végeredményt. Persze aki úgy szereti párolhatja teljesen puhára is, bár akkor szerintem már krémszerű lesz.
Én szeretem a zöldségeket félig nyersen enni.
Nos, egyik kedvenc köretem lesz, mert nagyon finom, örülök, hogy rátaláltam.
Most rántott pulykamell mellé ettük, persze Katu kedvéért kellett francia krumplit is készítenem, mert neki "holmi zöldségköretek" nem annyira... végül azért jóízűen evett belőle... de a krumpli, kivált, ha francia, az nála mindent visz.
Jó, én sem utálom, sőt, de most a kedvencem a karfiolrizs.


Ha jó sok sikeredik a karfiolrizsből, magában is klassz főétel lehet sok reszelt sajttal és kicsit tejfölözve, ma ki is próbálom, mert maradt mára még egy adag


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése