a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2017. február 8., szerda

Sütögetős napom lett ma...

... minden ok nélkül, csak úgy, olykor muszáj sütit ennem, ma is ez adta az apropót.
Most is itt van az orrom elé készítve és időnként bekapok egyet-kettőt, rá egy bögre hideg tej.
Imádom.
A muffinhoz adva volt a sütőtök, a diós kiflit meg karácsony óta mantrázom magamnak, hogy megsütöm újra, nos nem kapkodtam el, de végre megint lett egy hatalmas üvegtálnyi, nem tudom mi van velem, de annyira ízlik, hogy muszáj sütni.
Legközelebb húsvétra lesz megint.
Na akkor jöjjön a muffin receptje:
 Sütőtökös muffin csokicseppel, mazsolával
Hozzávalók:
0,5 kg sült sütőtökpüré
1 egész tojás
15 dkg liszt
1 tk. sütőpor
2 ek. cukor
vaníliás cukor
csipet só
1 tk. őrölt fahéj
0,5-1 dl olaj
egy marék mazsola
egy marék csokicsepp


A megsütött és kihűlt sütőtök húsát egy tálba kanalaztam, jól összekeverve pürésítettem, majd kimértem fél kilónyit, ehhez ütöttem a tojást és jól kikevertem vele.
A száraz anyagokat egy másik tálba kimérve összeszitáltam, végül a tojásos-tökös masszához adtam, közben loccsintgattam hozzá az olajból, miközben egyfolytában kevertem, de csak addig kell míg egynemű nem lesz, ment bele a mazsola is meg a csokicsepp is és a formába igazított kis kapszlikba kanalaztam.
200 fokos sütőben pontosan 30 percig sült, azt hittem, hogy tévedés a 30 perc sülés, hogy túl sok, de amikor 20 perc után beleszúrtam a villát és láttam, hogy mászkosan jön ki, akkor hittem el, hogy ezeknek a kis muffinoknak ilyen sok a sütési idejük.
Finomak lettek.


Diós vaníliás kifli

Receptje már itt megtalálható, nagyon egyszerű és nagyon finom.
A mi családunkban az ünnepi asztalról soha nem hiányozhatott, nálam meg ünnep nélkül is kell lennie, a világ egyik legjobb aprósüteménye.
Ha teljesen kihűlt dobozokban állítólag sokáig eláll, nos én ezt még nem tapasztaltam meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése