a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. április 5., csütörtök

Kelt kakaó-krémes kalács



... nem is értem, hogy miért nem sütök minden héten egy ilyet, hol kakaóskrémmel töltve, hol rumos-dióssal, hol almás-mákossal, hol meggyessel, hol fahéjas-almással... ja és gesztenyekrémmel töltve is.
Ugyanis semmi perc alatt elkészül, még a gépet sem kapcsoltam be, csak úgy puszta kézzel dagasztottam be, irtó jó a tésztája, szinte kéz alá idomul... szóval, ha valaki fincsit akar eszegetni csak úgy, ugorjon neki, esküszöm nem bánja meg. Már két szeletet betoltam és nem voltak vékonyak, isteni finom.
Húsvétkor soha nem sütök kalácsot, mert úgyis annyiféle ennivaló van, minek legyen mégeggyel több, de ahogy elmúlik az ünnep és elfogynak az akkori finomságok, az embernek hiányérzete támad és ilyenkor valami mennyei egy ilyen könnyű kelt kalács... különösen langyosan, de teljesen kihűlve sem fogom sokáig nézegetni....
 
Hozzávalók: a tészta
35 dkg liszt
1 tasak élesztőpor
1 citrom héja reszelve
1-2-3 ek. cukor /ízlés szerint/
1 dl langyos tej
0,5 dl tejföl - nemes egyszerűséggel 1-2 ek.-nyi adag
csipet só
5 dkg puha vaj - de jó 2-3 ek. olaj is
Lehet a kenyérgépbe is betenni, de szinte nem érdemes, most egy nagy tálba kimértem mindent, a tejet, tejfölt, vajat vagy olajat egy kis lábasban összelangyítottam, majd a szárazakhoz öntöttem és pár perc alatt sima, hólyagos, ruganyos, nagyon jó állagú tésztát kaptam, addig dagasztgattam, míg elvált a táltól és a kezemtől, pici lisztet hintettem alá és rá, majd hagytam a duplájára kelni a meleg tűzhely mellett.
Amikor a tészta megkelt, kinyújtottam, de csak akkorára a felém eső alsó szélét amekkora a sütőtál hossza, amiben szándékoztam sütni. Fölfelé lehet nyújtogatni bőven.
Rákentem egyenletesen a tölteléket, majd megszórtam a mazsolával meg az aszalt meggyel és alulról felfelé föltekertem, mint ahogy a bejglit szokás.
Vajazott sütőtálba tettem és hagytam még 30 percig kelni.
Sütőt bekapcsoltam 180 fokra alsó-felsőre és amikor letelt a kelés ideje lekentem tejjel a tetejét és  betettem a sütőbe kereken 50 percre. Gyönyörű szépre megsült.
A formában hagytam hűlni, majd egy idő után rácsra borítottam, de nem bírtam ki a teljes kihűlést, már langyosan szeltem kettőt és befaltam. Mennyei.
Ilyenkor persze elhatározom, hogy minden héten sütök egyet, aztán elfelejtkezem róla, pedig havonta egyszer is jó lenne. Na megyek is a következő szeletért.

Töltelék:
3-4 ek. kakaópor
1 ek.- fahéj
10 dkg cukor
1-2 vaníliás cukor
5 dkg olvasztott vaj vagy 3-4 ek. olaj
most mazsola és aszalt meggy ment bele
A vajat olvasztottam, majd belekevertem a porokat, cukrokat, de még kellett hozzá egy jó loccsintásnyi olaj, hogy kényelmesen kenhető krém legyen, de ne folyjon !!! erre vigyázni kell !!!


2 megjegyzés:

  1. Finom kalácsot sütöttél. Könnyebb már a mozgás számodra? Itt a jó idő gondolom már az udvaron sokat levegőzöl!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A műtött jobb lábam egyáltalán nem fáj, de a bal igen, pláne, ha jönnek a frontok, fájdalomcsillapítót kell állandóan szednem, hogy elviseljem valahogy. Csak a járókerettel tudok közlekedni, mert a bal lábamra nem tudok ránehezedni, már nem bír el, a jobb viszont egyre erősebb. Ezért gondolom és bizakodom már, hogyha túl leszek a műtéten májusban, onnantól tényleg csak ki kell várni a gyógyulást, majd a torna segítségével egyre erősebb leszek. Igen, most, hogy jobb az idő néha, kiülök a teraszra a napra, nagyon jól esik, sőt egyedül húzom ki a kukát a kapuba, vagy megyek a postaládát kiűríteni, sőt szavazni is elvisznek a gyerekeim, mert kocsiba is be tudok már ülni, csak menni kell a járókeret :-) Alig várom, hogy túl legyek a műtéten, az még kemény lesz, meg az utána jövő két hónap is. De a végére jutok egyszer. Karácsonyra várhatóan talán már egyedül is tudok majd menni. Hihetetlen egyelőre. Évikém remélem te jól vagy, vigyázz magadra feltétlenül és nagyon köszönöm az érdeklődésedet :-) A kalács nagyon finom, az igazi békebeli nagymamás :-) Ölellek szeretettel :-)

      Törlés