a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. szeptember 27., csütörtök

Őszies menü


 Karalábéleves húsgombócokkal tejszínesen petrezselymesen...
Hozzávalók:
4 db karalábé kockázva
20 dkg darálthús
1 vöröshagyma kockázva /fele a húshoz, másik fele a leveslébe ment/
egy marék rizs
1 tojás
só, bors
lestyán, petrezselyem
1 ek. paprikakrém
1 dl tejszín
Egy fazékban annyi vizet tettem oda forrni, amennyi levest szerettem volna, beleraktam a fűszereket és fél vöröshagymát. Közben megpucoltam és kockáztam a karalábét, majd összeállítottam a húsgombócnak valót, azaz a darálthúst, a hagymát, a rizst, a tojást, sóztam, borsoztam és összegyúrtam, amikor a leves már forrt a kis gombóckákat beleeresztettem és a karalábékockákat is, röpke 20 perc alatt puhára főztem, majd a végén töltöttem hozzá a tejszínt, azzal is összeforraltam és kész. Nagyon finom, ízes lett.


 Somogyi galuska sült hagymakarikákkal...
Galuska:
kb. 20 dkg liszt
2 tojás

pici víz
Egyéb hozzávalók:
10 dkg szalonna
1 közepes vöröshagyma félkarikára
3 dl tejföl
pici pirospaprika
1 nagy vöröshagyma karikázva
pici liszt
Odatettem vizet forrni a nokedli kifőzéséhez. Összeállítottam a nokedli tésztát. Egy lábasban szalonnát sütöttem pörcre, a pörcöket kivettem és félretettem, a félkarika vöröshagymát rádobtam a szalonnazsírra, összeforgattam majd pici vizet öntöttem rá, hagytam párolódni míg elfövi a levet.
Közben a másik vöröshagymát megpucoltam és felkarikáztam, majd egy tálban összekevertem liszttel.
Eddig jutottam, amikor felforrt a sós víz és beleszaggattam a nokedlit, amikor forrt egyet leszűrtem és máris tettem a forró hagymás szalonnazsírba, elkevertem, sóztam, borsoztam, meghintettem lehelletnyi pirospaprikával, ettől nem lesz piros, csak szép színe lesz.
Ráöntöttem a tejfölt, azzal is elkevertem és egyet rottyantottam rajta.
Közben egy kis serpenyőben olajat forrósítottam és ropogósra sütöttem a hagymakarikákat.
Tálaláskor a tejfölös galuskára szórtam a szalonnapörcöket és a plusz sült hagymakarikákat.
Bármilyen salátával vagy savanyúsággal mennyei finom egytál étel.
Nagyon ajánlom elkészítésre.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése