a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. szeptember 9., vasárnap

Reggelire uborka... minden mennyiségben

Uborka hagymásan joghurtosan... sózva, borsozva
Még az oroszoknál ettem ilyet, minden reggelihez adták, fekete kenyérrel ami nekem nagyon nem ízlett, mert nehéz volt mint a sár és savanyú íze volt, brrr... szóval azt nem ettem meg, de ez a joghurtos uborka, ez valami mennyei, akár füstölt hal mellé /sprotni, és például a mellette lévő finom olajat rá lehet csorgatni az uborkára/, sonkaszeletekhez, de virslihez is kitűnő, nem mellesleg finom és egészséges.
Nem a képen látha módon darabolom, hanem hámozás után minden uborkát negyedelek, majd a negyedeket szép egyforma kis hasábokra vágom, tálba teszem, sózom, borsozom, lehet kaporral is megszórni, ha van otthon, majd jó pár evőkanálnyi görög joghurttal összekeverem és jégbehűtöm.
Nagyon finom bármilyen reggeli mellé, amihez illik a kívánalmaink vagy a gyomrunk szerint, de csak magában is fogyasztható jól behűtve, pláne kánikulai napokon. Igazi hűsítő.
Hozzávalók: egy evésnyi adag 1 főnek
2 db fürtös uborka vagy 1 db kígyóuborka, negyedelve, majd hasábokra darabolva
1 db kisebb vöröshagyma felezve és szálasra vágva
só, bors, kapor apróra /friss vagy szárított/
2-4 ek. natúr görög joghurt





2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretjük, különösen én az uborkát salátának, kovászolva, nyersen, végülis a saláta is az vagy így is elkészítve ahogy te szereted. Nem tudja megmondani senki, hogy azt a valamit amit szeret miért szereti, de már gyerekként is nagyon szerettem. Egyszer még általános iskolás voltam, és akkor Pomázon laktunk és bekerültem kórházba. Ott adták csak úgy nyersen és én nagyon örültem ennek, mert szeretem. Na és ahogy leírod bármilyen egyszerű ételről, azzal az étvágyat gerjesztő stílusoddal, hogy milyen finom stb., az nagyon tetszik.

    VálaszTörlés