a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. szeptember 15., szombat

Vadász nokedli nyári vegyes salátával

 Vadász nokedli... hétköznapi egytál, ebédre vagy vacsorára
Szerintem az osztrákok sajtos nokedlijének a Käsespätzle magyarított változata, érdemes mindkettőt kipróbálni.
Hozzávalók: 2 személyre
20 dkg liszt
2 tojás

víz


10-15 dkg szalonna pörcre sütve, jó a kolozsvári húsos is, de a sima füstölt kenyérszalonna is
2 fej vöröshagyma félkarikára
10 dkg trappista sajt, kis kockákra darabolva
petrezselyemzöld, só


Odatettem a nokedli kifőzéséhez egy nagy fazék sós vizet, amíg felforrt bekevertem a nokedlitésztát, majd azonnal beleszaggattam, kifőztem, leszűrtem. Nincs öblítés !
Egy serpenyőben ropogós pörcre sütöttem a szalonnát, majd azon melegében belekevertem a forró zsírba a leszűrt nokedlit, megszórtam a sajtkockákkal és meghintettem friss petrezselyemzölddel.
A sajt csodásan beleolvadt, ezáltal nagyon finom szaftos-szottyos lett. Ha szükséges sózni lehet még.
Őrületesen finom.

 

 Nyári vegyes saláta... 1 főnek, friss, üde
Hozzávalók: kis adag
1 db fürtös uborka gyalulva
1 db vöröshagyma félkarikára szeletelve
1 db kápia paprika kockázva
1 db paradicsom karikázva
friss petrezselyemzöld
őrölt bors
Felöntőlé: a hagyományos cukros-ecetes
3 dl víz
3 ek. cukor
3 ek. ecet 10%
nagy csipet só
Alaposan összekeverve és a salátára öntve, jó ha 10-15 percet tud állni benne, ízesebb lesz.

 

2 megjegyzés:

  1. Kedves Anikó! Egyszerű és mégis ínycsiklandó ételnek látszik! Ki fogom próbálni 😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bernadett, szívből ajánlom, mert tényleg nagyon finom !!! :-) Köszönöm hogy benézett hozzám :-)

      Törlés