a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. szeptember 30., vasárnap

Pogácsa apró tepertős... csak úgy gyorsan összedobva

 Tepertős pogácsa gyorsan... nincs dagasztás, nincs hajtogatás
Hozzávalók:
30 dkg liszt
1 tasak élesztőpor
1 tojás
1 csapott ek. só
1 tk. cukor
őrölt bors
25 dkg tepertőkrém
5 dkg sertészsír
kb. 2 dl aludttej most épp nálam, de jó a joghurt vagy tej, ami van épp otthon
 Elkészítése:
Az összes hozzávalót egy tálba mértem és összegyúrtam, a végére kellemes tapintású, rugalmas tészta lett. Letakarva 30 percet pihentettem, majd picit lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtottam, késsel bekockáztam a tetejét és a legkisebb pogácsakiszúróval kiszaggattam. Tepsire sorakoztattam, ahol megint pihent addig, míg a sütő elérte a 220 fokos hőmérsékletet. Akkor lekentem egy felvert tojással, megszórtam köménymaggal és megsütöttem kb. 25 perc alatt.
Szóval nem feltétlenül kell mindig belehajtogatni a tepertőt, többször is, igaz úgyis nagyon finom pogácsát kapunk, de az egy egész más textúrájú tészta lesz a végére, az puha és foszlós.
Nem beszélve az időfaktorról.
Ez a gyors variáció inkább ropogós, omlós állagú, még másnap is pont olyan, mint frissen volt.
És nagyon gyorsan készen van.
Egy hete ugyanezt sütöttem csak sajttal, 20 dkg reszelt sajttal és 20 dkg vajjal /a tepertőkrém és zsír helyett/, tökéletesen működött azzal is.
Megtartom az összes variációt, mert jó.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése