a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. október 2., kedd

Mai ebéd... hús nélküli menü



Tarhonyaleves és tejberizs nagyon sok kakaóval... 
Most derült ki, ahogy utánanéztem, hogy a tarhonyaleves receptje még nincs fent a blogon, szinte hihetetlen, mert nagyon sokszor főzöm, igaz a lebbencslevest talán picit többször és a kettőnek teljesen megegyezik a receptúrája, mindkettőt nagyon szeretem.


Tarhonyaleves receptje:
Hozzávalók:
10-15 dkg füstölszalonna apró kockákra
15 dkg tarhonya, lehet nagyszemű házi, de jó az apró "úttörőgombócka" is
2 db krumpli, szintén apró kockákra
1 nagy vöröshagyma, ez is apró kockákra
só, bors, pirospaprika
1 db hegyes erős paprika, ha nincs akkor 1 tk. erőspista
1 db tv paprika, csak nyáron
1 db paradicsom, szintén csak nyáron
A szalonnát pörcre sütöm, és kiveszem, félreteszem.
A zsírjára rászórom a tarhonyát és jó sötétre pirítom, ha ez megvan megy mellé a vöröshagyma és összedinsztelem, majd ha nyáron készül, akkor a paprikák és a paradicsom. Télen viszont nem teszek hozzá se paprikát, se paradicsomot, csak erős paprikát, vagy ha épp nincs itthon akkor erőspistát.
Ha kész a dinsztelés épp csak, meghintem pirospaprikával és annyi vízzel öntöm fel amennyi levest szeretnék, sózom borsozom és kb. 15 perc alatt puhára főzöm.
Tálaláskor elvileg rászórom a szalonnapörcöt, de a gyakorlatban addigra már nincs mit, mert elcsipkedem, megeszegetem finom puha kenyérbéldarabkák kíséretében, mire megfő a leves.
Finom egyszerű, paraszti leves, nekem nagy kedvencem a lebbenccsel együtt.




 Tejberizs... kis adag
3-4 dl tejet felforralok, egy marék rizst hozzáadok, meg pici sót és kevergetve majdnem puhára főzöm, menet közben reszelek bele citromhéjat, szórok bele mazsolát, 1 cs. vaníliáscukrot, amikor majdnem jó elzárom alatta a tüzet, lefedem és hagyom saját gőzében teljesen puhára párolódni.
Mielőtt enni szeretném tálkába borítom, azt szeretem, ha nem száraz, hanem jó szottyos, ezért mindig egy kicsit több tejben főzöm, ne tudja beszívni mindet. A tetejére nagyon sok kakaót szórok és pár teáskanál cukrot is, mert hogy édesen szeretem.
Néha, ha olyan a kedvem, még pár kanálnyi lekvárt is szoktam rácsorgatni, sárgabarackot, meggyet, vagy málnát, ja és narancslekvárt is, ezek a fő kedvencek...
/ és akkor elárulom, hogy a tejbegrízt jobban szeretem, azt többször is készítem, de olykor-olykor jöhet a rizs is/

Reggelente már bizony szükség van egy kanna jó forró teára... mire fényképeztem a felét már megittem

  Délutánonként meg egy-egy pohár finom szörpre szódával...

2 megjegyzés:

  1. Mi is szeretjük az ilyen ételeket. A tejberizst sokszor készítem csak magamnak és hasonlóan készítem. A tarhonyalevest is szoktam készíteni, de ritkán, pedig a férjem mindig mondja, hogy sűrűbben készítsem, mert szereti. Én csak azt a tarhonyát használom amit te "úttörőgombocka" néven nevezel, mi meg sörét tarhonyának. De mindegy, egyre gondolunk.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a "sörét" elnevezést is hallottam erre a géppel készített tarhonyára, szeretem ezt is, veszem is, mindig van ilyen is itthon, de van egy tésztásom, akitől rendszeresen rendelem a 8 tojásos házitésztákat, többek között a házi tarhonyát is. Mikor melyikhez van gusztusom azt csinálom meg.

    VálaszTörlés