a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. október 20., szombat

Egy kis főzelék... mert már régen volt... és mert szeretem



Spenótfőzelék sült angolszalonnával... valahogy úgy alakult, hogy nem is emlékszem mikor ettem utoljára, pedig szeretem, de mostanában kimaradt. Most pótoltam.
Hozzávalók:
1 kocka fagyasztott parajkrém
1 ek. zsír
4-6 gerezd fokhagyma apróra vágva
1-2 ek. liszt
tej  több, mint fél liter
só, őrölt bors
Előző este kivettem a spenótot, kiszedtem a csomagolásából és egy tálba tettem kiolvadni.
Ma készítettem egy jó fokhagymás rántást, rázúdítottam a kiolvadt spenótot a levével együtt és felöntöttem annyi tejjel, hogy úgy nézett ki, mintha nagyon híg lenne, de persze állandó keverés mellett egyre sűrűbb lesz, miközben fővés közben békésen pöszmög-puffog, addig öntözgettem hozzá a tejet, amíg a nekem tesző állagú nem lett, sóztam, borsoztam, amikor úgy láttam, hogy jó, akkor elzártam alatta a lángot és fedőt borítottam rá.
Az angolszalonnából levágtam két szeletet és pici olajat aláöntve ropogósra, pörcszerűre sütöttem.
Tálaláskor még az alatta képződött szalonnazsírral is meglocsoltam a főzelékemet.






2 megjegyzés:

  1. Imádom a spenótot főzeléknek. Tavasztól késő nyárig a frisset vásárolom, utána a bolti fagyasztottat, abból is a darabosat, mert nem szeretem a pépeset.Van most is a mélyhűtömben egy dobozzal. Finom lehetett a spenótfőzeléked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az enyém most pépes volt, de nekem is van mindig leveles is, mert levest is főzök vele füstölt hússal, meg a tejszínes spenótos lasagnét, mindent szeretek, ami spenótos :-)

      Törlés