a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. október 16., kedd

Jó kis hétköznapi ebéd



 Egyszerű karfiol leves... magyarosan, tejfölösen, petrezselymesen
Van sokszor, hogy így készítem ezt a levest, szinte semmi nincs benne, csak a karfiol és a vajasgaluskák meg sok petrezselyemzöld no meg tejföl.
Levesadagnyi vízben félpuhára főzöm a karfiolt, sózom, borsozom, közben bekeverem a vajasgaluskát, azaz 1 tojást enyhén felverek, sózom, borsozom, keverek hozzá búzadarát, de csak annyit, hogy híg maradjon, picit állni hagyom, majd a levesbe szaggatás előtt 1 teáskanálnyi puha vajjal simára keverem.
Készítek egy vékony rántást, kanálnyi olajon megpirítok kanálnyi lisztet, megy rá pici pirospaprika és a leveshez öntöm, összeforralom, beleszaggatom a pici galuskákat, még pár percig főzöm, kóstolom elég fűszeres-e, végül meghintem jó sok petrezselyemmel.
2 kanálnyi tejfölt egy tálkában kikeverek és merek hozzá a forró levesből, jól összekeverem és a leveshez öntöm. Már csak épp összeforralom és kész is.
Finom és nagyon egyszerű leveske. Bármikor jöhet.
Tejbegríz étcsoki kockákkal...
Tejbegrízt mindenki tud főzni, nekem nagyon nagy kedvencem, jobban szeretem, mint a tejberizst.
Épp ez adta az apropót, a tv-ben majd minden nap látok egy kis dobozos tejberizsreklámot egy böhöm medvével meg egy bambaképű fiatalemberrel, aki nem tudja eldönteni mit is ebédeljen, no a medve megoldja a problémáját. Na ez a reklám juttatta eszembe a mai tejbegrízt.
Az étcsoki jó magas kakaótartalmú volt, klasszul beleolvadt a forró grízbe, finom volt.
Különben is már édességéhségem volt.

2 megjegyzés:

  1. Szuper ebéded volt én is szeretem az ilyet. Mondjuk a férjemnek nem lenne elég a csokis tejbegríz, -pedig az étcsokit nagyon szereti - de ha készítek magamnak azért egy kanállal mindig kér belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az volt Lívia, már rég ettem és nagyon jólesett. Férfiaknak ez nem nagyon számít ételnek, tudom az én férjem is ilyen volt, de bárcsak itt morogna még nekem a gríz miatt, de örülnék neki.

      Törlés