a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. október 12., péntek

Kevert fánksüti... persze hogy villámgyorsan



 Szembejött velem a neten ez a recept, természetesen az ígért 5 perces gyors elkészítés fogott meg elsőre, másodjára a kép a sütiről és már álltam is neki.
Tényleg gyorsan össze lehet dobni, de azt ne kérdezze meg senki mitől fánksüti a neve, mert nem tudom, semmi fánkos nincs benne, mert inkább egy kevert olajos piskótaszerű sütemény.
Tény, hogy finom, könnyű, a benne lévő olajtól napokig olyan mintha 5 perce vettem volna ki a sütőből, épp csak nem langyos már.
 Fánksüti
2 tojás
15 dkg cukor
1 cs. sütőpor
csipet só
citromhéj reszelve
1,5 dl olaj
40 dkg liszt
3,5 dl tej
mazsola
tetejére:
2-3 ek. olvasztott vaj
sok porcukor
A két tojást meg a cukrot kézi robottal jó habosra kevertem, ment hozzá a sütőpor meg a só, a citromhéj is, majd az olajat csorgattam hozzá több tételben, mindig jó simára beledolgozva, egyneműsítve. Ezután a lisztet és a tejet felváltva kevertem bele, végig a robottal.
Jó állagú, elég sűrű tészta lett. Egy 20x30 tepsit kivajaztam és belesimítottam a masszát, tetejére szórtam a mazsolát, ami egyáltalán nem süllyedt bele, végig a tetején maradt.
Legközelebb a tésztába fogom kavarni, hogy benne legyen, ne csak a tetején.
A sütőt 190 fokra forrósítottam, alsó-felsőn, és kb 30 percig sütöttem, addigra a közepe is oké lett, villával ellenőriztem.
Azon mód forrón kell meglocsolgatni az olvasztott vajjal egyenletesen és addig szórni, hinteni rá a porcukrot bőven, amíg csak már nem ráolvad, hanem megmarad a tetején szépen fehéren.
Nem kell félni nem lesz túl édes érdekes módon, kell rá bőven ez a sok cukor és mégsem émelyítő.
Finom süti és könnyű is, elmentettem a receptet, fogom máskor is sütni.
Vacsorára ettem egy bögre Maci tejeskávéval.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése