a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. október 22., hétfő

Ételsor változtatása a salátamaradék miatt



 A mai napra - a hosszú hétvége 3. napjára - gulyásleves lett tervezve és lángos, igenám csak olyan sok paradicsomsalátát készítettem elbambulva a tegnapi rántott csirkecombhoz, hogy nem fogyott el. Semmikor nem szívesen dobok ki ételt, pláne nem ilyenkor ősszel, pláne nem paradicsomot, így lett mára az ebéd:
Paprikáskrumpli szafaládéval galuskával
a gulyásleves holnapra lett elnapolva, áttolva lángosostól.
Hozzávalók:
3 db krumpli kockázva
1 vöröshagyma kis kockákra
1. ek zsír
4 gerezd fokhagyma áttörve
1 zöldpaprika  kockázva
1 hegyes erős kockázva
2 db paradicsom kockákra
só, bors, pirospaprika1 tojás + liszt amennyit felvesz, galuskának
szafaládé félkarikára darabolva
Dinszteltem a hagymát, majd ment hozzá a fokhagyma, az összes paprika, a paradicsom, meghintettem pirospaprikával és felöntöttem pici vízzel, amikor felfort hozzáadtam a krumplikockákat és még vizet, hogy ellepje, fűszereztem és hagytam főni, közben félkarikára daraboltam a szafaládét, majd bekevertem a galuskatésztát és elkezdtem a galuskák beleszaggatását egy kiskanállal. Amikor már mind benne rotyogott, hozzászórtam a szafaládét is, még 10 percig főztem és kész volt.
Ez a szafaládé amit a W. nevű márka készít teljesen olyan ízre, állagra, mint gyermekkorom szafaládéja vagy krinolinja volt, amiket én anno nagyon szerettem.
Felnőtt koromban egyszer vettem hazai készítésűt és valami botrányos volt, ehetetlen massza az egész, húst nem is látott, tele volt szójával, a kutyák ették meg akkor, azóta sem mertem próbálkozni.
Most ezzel a W. készítménnyel is csak véletlenül, gusztusosnak tűnt szemre, gondoltam teszek egy próbát, gondoltam, ha mégsem jó, Falatka majd megeszi boldogan. Én lepődtem meg a legjobban amikor megéreztem a régi ízeket. Azóta már többedszerre veszem és még mindig ízlik.
 Paradicsomsaláta sok hagymával, paprikával, zöldhagyma-szárral
4 db paradicsom karikázva
1 nagy vöröshagyma karikázva
1 db zöldpaprika kockázva
2 db újhagyma zöld szára karikázva /a fejét reggeli vajaskenyérhez ettem/
Felöntőlé: a szokásos cukros-ecetes
4 dl víz
nagy csipet só
4 ek. cukor
4 ek. ecet
pár csepp olaj, őrölt bors a tetejére


 ... finom volt.
Így legalább elfogyott a saláta is.

2 megjegyzés:

  1. A paprikáskrumpli a férjem kedvence, én is megeszem egyszer, de nem szeretem. Elkészítem, aztán annyi, úgy frissen még elmegy nekem is, de többnyire a férjem eszi meg. Én is galuskát készítek hozzá, de nem főzöm bele, hanem külön lesz beletéve, mert ha nem fogy el, akkor a tészta nem jó ha benne áll. Általában páros debreceni kerül bele.

    VálaszTörlés