a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. október 17., szerda

Rakott karfiol




 Ilyen csodaszép karfiolokat hoztak az online rendelésemben, friss, harsogós, ropogós volt.
Ebből készült tegnap a leves, ma meg a rakottas.
Rakott karfiol 
1 fej karfiol rózsákra szedve, sós-vegetás vízben félig előfőzve
Pörköltnek:
30 dkg darálthús
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
pirospaprika
fél darab hegyes erős paprika karikázva
só, bors, őrölt kömény
10-15 dkg rizs, olajon előpirítva, sózva, majd vízzel felöntve, puhára főzve
reszelt sajt
tejföl
zsemlemorzsa a tepsi behintésére
Előpároltam a karfiolt fűszeres vízben, közben odatettem a pörköltet a szokott módon, jó erősen fűszerezve és puhára pároltam, egy kislábasban meg a rizst főztem meg. Amikor elkészült összeforgattam a pörkölttel.
Egy kisebb tepsit kizsíroztam, meghintettem zsemlemorzsával, elterítettem a karfiol felét benne, erre jött az összes rizseshús szépen elsimítva, majd befedtem a maradék karfiollal.
Bőven tejfölöztem egyenletesen a tetejét és megszórtam jó sok reszelt sajttal.
Pont úgy készítettem, ahogy a többi rakottast is szoktam, amikor csak simán készítem, ahogy a kelkáposztát, a karalábét, a spárgát, vagy a zöldbabot....stb.

Amikor extrán készítem akkor besamelt főzök és azzal öntöm le, vagy van még egy variácó, amikor sajtmártással forgatom össze, mindkettőnél lehet húsosan is, de lehet csak magában a zöldség besamelesen, sajtmártásosan.
Ami mindegyiknél elengedhetetlenül állandó az a rengeteg reszelt sajt.
Nagyon szeretem a zöldségeket így elkészítve.
Itt épp sajtmártásban összesütve:

Itt pedig besamelesen sok sajttal összesütve:
Receptek megtalálhatóak a "receptek" címszó alatt a blogom főoldalán jobbra lent.

2 megjegyzés: