a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. október 8., hétfő

Mai ebéd... húsos káposzta




Húsos káposzta... nem töltött, nem székely / az én családomnak legalábbis, nálunk a székelykáposzta, mint ahogy a gulyás is, csak és kizárólag marhahússal készülhet, de ez magánügy, mert mindenki úgy készíti ahogy akarja, ahogy megszokta/, és nem is takart, nem is gombócos... egyik sem, így egyszerűen nekem csak húsos káposzta.
Nekem a káposzta mindenhogyan jöhet.
Mondjuk a székelykáposztát is így készítem pont, csak kötelezően marhahússal, soha nem sertéssel.
Hozzávaló:
30 dkg sertéscomb kockázva
1 kg savanyúkáposzta
2 ek. sertészsír
2 nagy vöröshagyma
6 gerezd fokhagyma
só, bors
3-4 babérlevél
1 mk. egész kömény
1 tk. borsikafű
1 ek. paprikakrém
Elkészítés:
Egy mezei pörköltet dobtam össze, azaz a hagymákat összedinszteltem zsíron, hozzáadtam a húst is és együtt összepirítottam, fűszereztem, pici vízzel felöntöttem és félpuhára pároltam. Ezután adtam hozzá a savanyúkáposztát, jól összekevertem és addig főztem, míg a káposzta is puha nem lett.
Tálaláskor lehet tejfölözni, hol teszek rá, hol nem.
Így is nagyon finom, ha jól belegondolok ezek a káposztás ételek jöhetnek bármikor, bárhol, bármilyen mennyiségben, reggel, délben és este is... mindig. Sőt hidegen is, melegen is.
Mit szeretünk ennyire rajta ?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése