a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. június 18., kedd

2 fogásos könnyű menü


Zöldborsóleves csirkeaprólékkal /csirkemell-kockák és zúza/...
a levesbetét töltelék szeletek
Hozzávalók:
40 dkg zöldborsó
0,5 csirkemell kockázva
egy maréknyi csirkezúza
1 nagy sárgarépa
2 új fehér répa... kis vékonykák... aranyárban kapni
1 db vöröshagyma
6 gerezd fokhagyma
só, bors, paprikakrém
Először a csirke-alkatrészeket tettem oda a hagymákkal, fűszerekkel főni, amikor már félpuha volt ment hozzá a zöldség is, a legvégén a zöldborsó, mert annak csak pár perc kell, levesbetétnek pedig a múltkor készített és lefagyasztott töltelék-szeletek, amiket úgy fagyottan tettem a forró levesbe, mert főzni már nem kellett, csak hogy átmelegedjen.
Mennyei lett.

 Rizses hús /csirkemell-kockákkal/ hagyományosan... 
saját készítésű káposztasalátával /hagymás-köményes/
Hozzávalók:
1 csirkemell kockázva
1 nagy vöröshagyma
4-6 gerezd fokhagyma
1 db zöldpaprika, 1 db paradicsom kockázva
fél hegyes erős paprika karikázva
só, bors, pirospaprika, őrölt kömény
2dl rizs /4dl víz/
hagyományos pörköltalapon megfőztem a csirkemellet, majd zsírjára sütöttem.
A rizst pici olajon előpirítottam, majd felöntötte, dupla mennyiségű vízzel, fűszereztem és megfőztem.
Végül összevegyítettem a kettőt, hagytam picit pihenni.
Tálaláskor lehet tejfölözni is, de el is maradhat.

Káposztasaláta... új káposztából 
1 fej új káposzta vékony szálasra vágva vagy gyalulva
1 db nagy vöröshagyma félkarikára vékonyan felszeletelve

kb. 2 liter víz
ecet 10%
só, őrölt bors, őrölt és egész kömény
A káposztát miután felszeleteltem egy nagy tálba tettem, kevés sóval meghintettem, jól összeforgattam és állni hagytam.
Közben felforraltam a vizet a fűszerekkel, persze kóstolgattam menet közben, mert egyszerre kell édesnek, savanyúnak, szóval jó ízesnek lennie, ahogy egy salátalének az kell.
A káposztát enyhén kicsavartam és egy nagy tűzálló tálba tettem, majd leöntöttem a forró fűszeres lével, letakartam és ott hagytam teljesen kihűlni.
Mivel ebből a mennyiségből meglehetősen sok lesz, dobozolni szoktam és megy a hűtőbe, hetekig eláll - ezért kell felforralni a levét előtte.
Mennyei finom.
Ha csak egy evésnyit készítünk akkor a sima ecetes-cukros salátalével elég felönteni és állni hagyni 1-2 órát összeérni, természetesen nem kell felforralni a levet.
Télen ugyanígy készítem felforralva, leforrázva.
Sokáig eláll.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése