a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. július 12., péntek

Cukkini minden mennyiségben


 Pár napja cukkini tócsnit készítettem ebédre, isteni finom volt.
Lereszeltem 2 db bébicukkinit, 2 gerezd fokhagymát is hozzáreszeltem, sóztam, borsoztam, ütöttem hozzá 1 tojást, kikevertem majd annyi lisztet adtam hozzá, hogy inkább sűrűbb massza legyen mint folyós, majd kevés mennyiségű, közepesen forró olajban evőkanálnyi adagokat ellapogatva pirosra sütöttem mindkét oldalán, végül papírtörlőre szedtem leitatni a felesleges olajat.
Fokhagymás tejfölbe mártogattam.
Legközelebb reszelt sajttal fogom még dúsítani, most ez nem jutott az eszembe.
Csak még jobbá teheti.




A mai ebédem pedig szintén cukkini lesz, de most joghurtos bundába forgatva és úgy kisütve, tartárral.  A recept a neten jött szembe velem, azonnal gusztust kaptam rá.
Hozzávalók:
2 db bébi cukkini, fél centis karikákra szeletelve
kb. 20 dkg görög joghurt
2 tojás
2 gerezd áttört fokhagyma
aó, bors, petrezselyem apróra vágva
kb. 10 dkg liszt
A cukkinit alaposan megmostam, a két végét levágtam, majd felkarikáztam, nem túl vastagra, de nem is túl vékonyra.
A masszát összekevertem a fentiek sorrendjében, alaposan fűszereztem, a lisztet kell utoljára hozzákeverni, itt is a lényeg, hogy ne legyen túl folyós, különben nem tapad meg a cukkinin.
Majd beleforgattam az összes cukkinikarikát jó alaposan és ment a hűtőbe, minimum 30 perc kötelező, de én előző nap állítottam össze, úgyhogy 1 éjt állt és jót tett a zöldségnek. Ízesebb lett.
Lábasban melegítettem olajat, jó sokat, mert most bő olajmennyiség szükséges a sütéshez és egyenként villára szúrva óvatosan és beletunkolva a masszába, majd az olajba engedtem a cukkinikat, jól sikerült a massza, mert nem jött le sehol, ellenkezőleg, szépen bevonta mindenütt a zöldséget.
Pirosra sütöttem valamennyit. Papírtörlőre szedtem, hogy leitassa a felesleges olajat.
Készítettem hozzá tartárt mártogatósnak, ami majonéz, tejföl, pici só és őrölt bors keveréke, mellé még hasábkrumpli is készült köretnek, mert megkívántam.
Ez is frenetikusan finom és könnyű étel, szívből ajánlom.


.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése