a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. július 5., péntek

Palacsinta... zabpelyhes


 Palacsintatészta
20 dkg liszt
15 dkg zabpehely
3 tojás
csipet só
1 kanál cukor
szódavíz, annyi amennyitől sűrűn folyós lesz a massza
olaj 1 dl
sárgabaracklekvár
cukrozott kakaópor

Az igazság az, hogy a mennyiségeket kb.-re írtam a liszt és a zabpehely esetében, mert ezeket már nem mérem ki, szemre kavarom be a tésztát. Tojásból kell a 3 db, hogy biztonságosan összeálljon sütéskor.
Sima, csomómentesre kevertem a masszát bőséges szódavízzel, majd hagytam 1 órát állni, hogy duzzadni tudjon a liszt és a zabpehely is.
Sütés előtt, ha nagyon sűrű lenne, akkor kevés szódavízzel lehet még picit higítani rajta, de vigyázzunk, hogy nehogy túl híg legyen.
Nagyon forró palacsintasütőben sütöttem, csak az elsőnél olajozva, a többinél nem kell, mert ott van a tésztában már a zsiradék.
Nem állítom, hogy ez a legfinomabb palacsinta - a legjobb a legegyszerűbb 1 tojásos-lisztes - de talán picit rostosabb, tehát egészségesebb.
Mindenesetre bevágtam pár darabot, és nagyon jólesett.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése