a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. július 8., hétfő

Levesek és őszibarackos vajas piskóta


Végre élvezetes az időjárás, tőlem az egész nyár ilyen lehetne, nagyon bírnám.
Rögtön főztem is. Ezeket.
Meggyleves
ez a gyümölcsleves nyáron, hőségben verhetetlen, egyszer valaki mondta nekem, hogy nála ilyenkor mindig kell, hogy legyen a hűtőben egy fazékkal... kezdem érteni... tényleg kell legyen.
Recept   itt
Kukoricaleves
Szeretem ezt a levest, egyszerű, gyorsan elkészül és finom is persze.
Recept   itt
... és még sütöttem is, mert annyira hiányzott egy kis süti, de eddig nem lehetett bekapcsolni a sütőt, majd belepusztultam, hogy 28 fok van a házban délutánra, úgy hogy járt a ventilátor ezerrel, minden éjjel meg tárva-nyitva volt minden, hogy kicsit lehűljünk, még aludni is csak 4-5 órákat tudtam csak.
Bezzeg ma reggel úgy aludtam fél 7-ig mint a bunda.


Őszibarackos vajas piskóta...
Hozzávalók:
9 tojás szétválasztva
9 ek. cukor
5 dkg puha vaj
vanília vagy vaníliás cukor
9 ek. liszt
1/2 cs. sütőpor
1 mk. szódabikarbóna

őszibarack, ha friss, akkor 6-8 darab, ha befőtt akkor 1 dobozzal, a levét leöntve

Elkészítés 
A tojásfehérjét nagyon kemény habbá vertem.
A tojássárgájákat a cukorral és vajjal habosra kevertem robottal, majd hozzáadtam a vaníliát, végül a sütőporos-szódás-lisztkeveréket és a tojáshabot felváltva szintén belekevertem, a végén már fakanállal.
Vajazott lisztezett tepsibe öntöttem és rászórtam a szeletekre felvágott őszibarackot. A tetejét meghintettem őrölt fahéjjal és barna cukorral.
200 fokos sütőbe tettem kb. 5 percre, majd visszavettem a hőt 180 fokra és így sült legalább még 30-35 percet, tűpróbáig, amikor a középre beleszúrt villa összes hegye szárazon jön ki, akkor biztosan megsült.
Hagytam teljesen kihűlni, csak akkor kockáztam és rendeztem tálra, majd bőven porcukroztam.
nagyon szeretem, könnyű és jó gyümölcsös, nagyon finom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése