a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. június 12., szombat

Főtt marhahús tormaszószban





Bő egy hete, ecet és olaj blogján láttam ezt a receptet.
Valamikor, egyszer, régen, ettem már ezt az ételt valahol, csak nem emlékszem hol.
Ahogy megláttam a képen, szinte éreztem is az ízét.
Gondoltam sűrgősen megcsinálom, jól emlékszem-e, hogy ettem már. Hát igen.
Nagyon finom, pikáns étel, többször szerepelni fog nálunk.
Legközelebb zsemlegombóc lesz a körete, szerintem avval lesz az igazi.
Nem mintha spagettival rossz lett volna.


1 szelet rostélyos, csonttal együtt
50 dkg marhacomb, szép sovány
3 db nagy vöröshagyma, egyenként negyedbe vágva
6-8 db babérlevél
1 tk. egész bors
1 tk. borókabogyó
4 gerezd fokhagyma
1 ek.olaj
só, 1 ek. cukor
1 ü ecetes torma, 200 gr.
2 dl tejszín
1 ek.liszt, olaj a rántáshoz


A rostélyos belső szeletét leválasztottam a csontról , a marhacombot is szép egyenletes szeletekre vágtam. Az összes húst kuktába tettem, a csonttal együtt, rászórtam a hagymacikkeket, az összes fűszert, az 1 ek. olajat és annyi vizet ami ellepte, és odatettem főni, ami kb. 1 óra volt.
A levét leszűrtem, a főtt szeleteket félretettem. A fűszereket, csontot kidobtam.
Egy lábasban 1 ek.cukrot karamellizáltam, /jó ötlet volt, mert tompította az ecetes torma savasságát/ majd a húslével feloldottam. Rántást készítettem, és besűrítettem a húslét, hozzákeverve az ecetes tormát is,/az egész üveggel/ majd a 2 dl tejszínt is. Jól kiforraltam, visszatettem a hússzeleteket.
Főtt spagettivel tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése