a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. június 23., szerda

Rizseshús





Végre, végre süt a nap, nem esik az eső.
Bár hűvös van, fúj a szél, de hétvégére már jó időt ígérnek, ami már a nyárra hasonlító lesz.
Lássuk a mai ebédet:

1/2 kg sertéscomb, felkockázva
2 db vöröshagyma, szintén kockázva
4 gerezd fokhagyma, aprítva
2 db zöldpaprika
1 db hegyes erős
2 db paradicsom
1 tk.köménymag, 1 tk.őrölt bors,
só, pirospaprika, 1 tk.édes anna paprikakrém
1 bögre /2,5 dl/  rizs
1 tk.vegeta, só helyett

Pörköltet készítettem az összes hozzávalóból a szokásos módon. Bár valamelyik internetes portálon megtudtam, hogy ez a mód, ahogy én készítem, tulajdonképpen a paprikás készítése.  
Megdinszteltem a hagymát , majd  hozzáadtam a felkarikázott paprikákat, jól összepirítottam, majd következett a pirospaprika, a hús, a fűszerek, a paradicsom felkockázva, és egy kevés víz alá.
Felforraltam és hagytam főni.
Ezalatt kevés olajon átpirítottam a rizst, felöntöttem dupla mennyiségű vízzel, beleszórtam a vegetát és 10-15 perc alatt puhára főztem.
Én mindig külön főzöm hozzá a rizst, mert ahányszor együtt próbáltam, a végére mindig odaégett,  a rizs meg félpuha/félkemény /ahogy tetszik :-)/ maradt, soha nem sikerült együtt megfőzni.
Egy fél óra alatt a hús is megpuhult és ekkor kevertem össze a rizzsel.
Finom, szaftos, jó fűszeres ízű, kicsit csípős lett. Úgy szeretem, ha kicsit szottyos, ha minden folyadék eltűnik és száraz lesz, nos az nekem nem az igazi.
Kovászos uborkával tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése