a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. június 22., kedd

Orjaleves húsos karajcsontból






Ezen az ősziesen hűvös, esős "nyári" napon a legjobb ötletnek bizonyult ez a jó forró húsleves.
Tele finom főtt hússal, zöldségekkel, kiadós, laktató és szívmelengetően finom lett.
Második fogás már nem is kellett.

1-2 jókora darab húsos karajcsont
6 db sárgarépa
3 db fehérrépa
1 zeller
1 karalábé
2 db vöröshagyma
1 fej fokhagyma
2 db sárga tv paprika
1 db hegyes erős zöldpaprika
1 db paradicsom
só, 1 tk.szemes bors
1 kis ü. ecetes torma
házi cérnametélt tészta, kicsit szélesebb mint a boltban kapható cérna

A húsos csontot hideg vízben odatettem főni. Közben, megtisztítottam a zöldségeket, hagymákat, előkészítettem a fűszereket.
Amikor felforrt, leszedtem a keletkező habot, majd hozzátettem az összes zöldséget, fűszert, majd takarékon, csendes gyöngyözéssel főztem 1,5 órán át. Ezalatt minden puha lett.
Kicsit hagytam állni, úgy 10 percet, ezalatt kifőztem a levestésztát sós vízben.
Leszűrtem a levest, külön tálba szedtem a húst és a zöldségeket, és külön tálba a levestésztát, amire szintén mertem a forró húslevesből.
A főtt húst tormával tálaltam, a leves és főtt zöldségek után.
Isteni volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése